بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی برگزار می شود

 

بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی برگزار می شود

بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، حسین جوادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: دانشجویانی که تاریخ عقد آنان از اول مهرماه سال گذشته تا 30 مهرماه امسال باشد؛ می توانند در تارنمای بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی به نشانی www.ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
وی گفت: از جمله برنامه های بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی سه روز اقامت رایگان در مشهد و برگزاری کارگاه های آموزشی به همراه جوایز ارزنده خواهد بود.
مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با شعار ازدواج بهنگام، آگاهانه، ساده و پایدار برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه ها طی 20 سال گذشته سعی در ترویج فرهنگسازی ازدواج پایدار و آسان داشته و آمارها نیز نشان دهنده پایداری زندگی آنان نسبت به سایر صنف های جامعه است.
جوادی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد رسمی، بین 400 هزار دانشجو طی 6 سال گذشته فقط 3.5 درصد طلاق صورت گرفته شده که این رقم بسیار ناچیز است.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های نهاد، طرحی با عنوان همسفر تا بهشت است و امسال در بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی هدف گیری برای 60 هزار دانشجو صورت پذیرفته شده است.
مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یادآور شد: یک روش غیرمتمرکز دیگری نیز داریم که در آن 90 دفتر استانی با بهره مندی از ظرفیت های محلی، سعی در پیدا کردن زوج مناسب و وساطتت برای ازدواج دانشجویی دارند.
وی اظهار کرد: پس از توصیه های رهبر معظم انقلاب در جمع تشکل های دانشجویی سعی کرده ایم تا با تشکیل حلقه هایی مابین اساتید، کارمندان و دانشجویان برای وساطت ازدواج ایجاد کنیم.
جوادی گفت: سال گذشته در نوزدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی 62 درصد افراد در مقطع کارشناسی، 23 درصد در مقطع ارشد، 7 درصد در مقطع کاردانی و 6 درصد در مقطع دکتری بوده اند.
وی افزود: اگر زوجینی از سال گذشته برای ثبت نام در این طرح جا مانده باشند و هنوز هم دانشجو هستند؛ می توانند ثبت نام کنند.
فراهنگ**9187**1027

 

 

انتهای پیام /*

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *