نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی حداکثر تا ۲روز آینده اعلام می شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری تا ۲ روز آینده گفت: همکاران ما در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در حال پیگیری امور مربوط به قبول شدگان آزمون بوده و قبول شدگان حداکثر تا نیمه مهرماه در بخش های آموزشی شروع به کار می کنند.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری با شرکت ۱۴،۰۹۳ نفر در ۹ اردیبهشت ماه سالی جاری برگزار شد و قرار بود با این آزمون با تغییراتی نسبت به سال پیش برگزار گردد و برهمین اساس برنامه زمان بندی اعلام نتایج این آزمون نیز با اندکی تغییرات همراه بود.

دکتر لاریجانی گفت: از جمله تغییرات پیش بینی شده تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان بود که بر همین اساس در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ نتایج آزمون دستیاری اعلام شد، لیکن باتوجه به آنالیز نتایج و تصمیمی که در سطح وزارت بهداشت اتخاذ گردید مقرر شد در سال جاری سوابق تحصیلی افراد در آزمون تاثیر نداشته باشد.

وی افزود: با این تغییر عملیات جدیدی جهت اعلام نمرات داوطلبان در مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شد و مجددا کارنامه داوطلبان در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ اعلام شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: در آزمون دستیاری سال جاری از میان شرکت کنندگان کسانی که حداقل نمره ۱۵۰ از ۶۰۰ را کسب نمودند مجاز به انتخاب رشته شدند.

دکتر لاریجانی اذعان داشت: ۶،۹۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته بودند که از تاریخ ۲۴ مردادماه آغاز به انتخاب رشته نموند و این فرایند به مدت ۳ روز ادامه داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص داوطلبان و تقاضاهای مکرر ایشان ۳ بار ویرایش انتخاب رشته برای افراد فعال شد و آخرین ویرایش در تاریخ ۱۵ شهریور به مدت ۱ روز بود.

دکتر لاریجانی اظهار داشت: امسال باتوجه به اینکه رشته ها به ۵ گروه تقسیم شدند می بایست ضرایب دروس متناسب با رشته های تحصیلی به صورت جداگانه تعیین گردد و بر همین اساس برای هر گروه برنامه نرم افزاری جداگانه ای تدوین شد که بی شک زمان محاسبات و انجام امور مربوط به آزمون را تغییر داد.

وی اظهار داشت: همکاران ما در مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی در حال استخراج نتایج آزمون ها بوده و حداکثر تا ۲ روز آتی نتایج در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: قبول شدگان در اسرع وقت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور معرفی می گردند و از طریق هماهنگی دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی با معاونت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی این افراد تا نیمه مهرماه در بخش ها مستقر و آغاز به تحصیل می شود.