علی‌رغم وجود در دفترچه‌ی آزمون؛ ۷ رشته‌ی ارشد دانشگاه آزاد طبس حذف شد

7 رشته‌ی کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد طبس به‌دلیل عدم دارا بودن مجوز از وزارت علوم، از لیست رشته‌های این دانشگاه حذف شد؛ این در حالی است که این رشته‌ها در دفترچه‌ی آزمون، موجود بوده است؛ رئیس این واحد دانشگاهی از پیگیری‌های جدی برای رفع این مشکل خبر داد.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، از مجموع ۱۵ رشته تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، ۷ رشته به دلیل عدم دارا بودن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حذف شد.

این در حالی است که این رشته‌ها در دفترچه آزمون، موجود است و داوطلبان هنگام ثبت‌نام، این رشته‌ها را انتخاب و محل تحصیل خود را دانشگاه آزاد اسلامی واد طبس تعیین و در آزمون مربوطه نیز شرکت کرده‌اند، اما امروز که نتایج آزمون اعلام شده، داوطلبان در کمال تعجب مشاهده کردند که در دانشگاه‌هایی غیر از طبس و حتی در طرازهای بالاتر مانند تهران که محل انتخابشان نبوده، پذیرفته شده‌اند.

هنگام مراجعه حضوری داوطلبان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به آنان اعلام شده که رشته مورد انتخاب آنان به دلیل عدم تأیید وزارت علوم، فعلاً از لیست رشته‌های این واحد دانشگاهی حذف شده است؛ دانشگاه‌های دیگر نیز به‌صورت سیستمی و رایانه‌ای و بدون نظر داوطلب، تعیین شده است.

معدن و عمران از جمله رشته‌های حذف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در این باره به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی گلشن گفت: این واحد دانشگاهی دارای ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد است که از این تعداد ۲ رشته به دلیل عدم دارا بودن متقاضی، تعطیل شده است؛ علاوه بر این ۷ رشته دیگر که متقاضی داشته نیز حذف شده و فقط برای ۶ رشته دانشجو معرفی شده است.

محمد ناظمی تصریح کرد: معترض اصلی در ماجرای حذف این ۷ رشته، خود دانشگاه است؛ ضمن اینکه داوطلبان نیز می‌توانند خودشان موضوع را از روش‌های مختلف پیگیری کنند.

وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع، امروز نامه‌ای نوشته و ارسال شد و شخصاً نیز برای پیگیری به بیرجند و تهران می‌روم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل دو روش وجود دارد؛ اول اینکه امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، رشته‌های حذف شده تا زمان اعلام تکمیل ظرفیت، برگشت داده شود؛ و روش دوم اینکه اگر رشته‌ها برگشت نشد، دانشجویان بتوانند کلاس‌هایشان را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس بگذرانند.

وی افزود: نتیجه نهایی پیگیری‌ها به‌زودی به اطلاع خواهد رسید.