آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از دوشنبه

پذیرفته شدگان دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه آزاد اسلامی در دوره های با آزمون، بدون آزمون و پژوهش محور سال ۹۵ می توانند در روزهای ۲۹ و ۳۱ شهریورماه برای ثبت نام به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پرونده تمام پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی سال ۹۵ جهت احراز صلاحیت های عمومی تحت بررسی است لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان این مرحله منوط به تأیید صلاحیت های عمومی آنها توسط مراجع ذیصلاح خواهد بود.

پذیرفته شدگان لازم است مطابق مفاد مندرج در اطلاعیه و با در دست داشتن مدارک لازم در زمان تعیین شده به محل های دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند.

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است.

پذیرفته شدگانی که در فرم ثبت نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته اند، باید هنگام ثبت نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حصول اطمینان از صحت مدارک مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مراتب را به طور جمعی از ارگان های ذیربط استعلام کرده و نتیجه آن را متعاقباً به واحدها و مراکز دانشگاهی ابلاغ خواهند کرد.

چنانچه در هر زمان از ثبت نام و یا حین تحصیل، واجد شرایط بودن این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات نرسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت و به علت سوء استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران پیگرد قانونی آنها برای دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور چنانچه مدارک لازم برای ثبت نام را ظرف یک هفته کامل نکنند و ثبت نام خود را قطعی نکنند، حذف می شوند.

مطابق ضوابط برای پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور، تخفیف شهریه، وام، تقسیط شهریه و نقل و انتقال انجام نمی شود.

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره دکتری تخصصی سال ۹۵ دانشگاه آزاد

۱- اصل مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و ریز نمرات با ذکر معدل.

۲- اصل شناسنامه عکس دار و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن.

۳- ۶ قطعه عکس تمام رخ که در سال جاری تهیه شده باشد (برای مشمولین ۱۲ قطعه)

۴- اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی.

۵- مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران پذیرفته شده را مشخص کند. ( از جمله فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته یا دکتری عمومی یا لغو معافیت تحصیلی دوره های مذکور که بیش از یکسال از فراغت از تحصیل فرد نگذشته باشد.)

۶- تکمیل و ارائه فرم های درخواست ثبت نام و تعهدات مربوط.

۷- پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور علاوه بر مدارک فوق باید قرارداد داخلی واحد مجری با استاد راهنما و تصویر حکم کارگزینی استاد راهنما را نیز ارائه دهند.

۸- چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش، ثبت نام و تحصیل مشخص شود که متقاضی فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنما بوده است ضمن لغو پذیرش مطابق ضوابط با وی برخورد خواهد شد.

پذیرفته شدگان نهایی در تمام رشته ها لازم است شخصاً در روزهای دوشنبه ۲۹ و چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جهت ثبت نام به واحدهای مربوطه که آدرس و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس www.sanjesh.iau.ac.ir درج شده است، مراجعه کنند.

همچنین لازم است پذیرفته شدگان جهت اطلاع از چگونگی ثبت نام ورودی های جدید به سایت اینترنتی واحدهای دانشگاهی نیز مراجعه کنند.

آدرس سایت واحدها و مراکز دانشگاهی در سامانه اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درج شده است.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت نام تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود.

تبصره : پذیرفته شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، الکترونیکی، سنندج، نجف آباد، تبریز، کرج، قم، قزوین، بروجرد ، شیراز و اراک جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحد ها مراجعه کنند.

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی قطعی در دوره دکتری تخصصی می توانند با مراجعه به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی jazb.iau.ir با توجه به اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی نسبت به ارائه درخواست و انجام مراحل بورسیه خود با توجه به ضوابط اقدام کنند و از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خودداری کنند.

شهریه پذیرفته شدگان دکتری تخصصی از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که به منظور تأمین بخشی از هزینه های این دوره در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می شود.

علاوه بر دو مورد مذکور، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه باید مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال بابت هزینه خدمات آموزشی به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کند.

حق بیمه حوادث مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که هر پذیرفته شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص کرده واریز کند.

پذیرفته شدگان واحدها و مراکز بین المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.