مراکز دانشگاه علمی کاربردی به ۱۰ منطقه تقسیم بندی می شوند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی از منطقه بندی مراکز این دانشگاه خبرداد و گفت: براساس این طرح، مراکز این دانشگاه به ۱۰ منطقه تقسیم بندی می شوند.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نشست با روسای مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: مشکلات موجود در واحدهای استانی و مراکز این دانشگاه در نقاط مختلف کشور از شباهت‌های زیادی برخوردار است و دانشگاه درصدد برطرف کردن این مشکلات است.

وی با انتقاد از نگرش کمیت‌گرایانه در گسترش مراکز آموزش عالی در سال های اخیر تاکید کرد: این مساله موجب کم توجهی به کیفیت در آموزش و موضوع مهارت آموزی شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: خوشبختانه تمایل به مدرک گرایی در جامعه رو به کاهش است و این یک فرصت خوبی است تا توجه بیشتری به مهارت آموزی صورت گیرد.

امید اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف مهارت آموزی با نگاه به بازار کار تاسیس شده است و بزرگترین مزیت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها انعطاف‌پذیری و سرعت عمل در تصویب رشته‌های جدید و یا لغو رشته‌های غیر ضروری برای تطبیق با بازار کار است.

وی به منطقه بندی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این طرح مراکز این دانشگاه به ۱۰ منطقه تقسیم بندی می شوند و هدف از اجرای این طرح تسهیل در بررسی نیازها، مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع موانع در مناطق مختلف کشور است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای اجرای طرح منطقه بندی در این دانشگاه تسهیل تصویب رشته‌های مورد نیاز دانشگاه متناسب با بازار کار منطقه‌ای خواهد بود.

امید تاکید کرد: سازمان مرکزی این دانشگاه برنامه‌هایی برای سطح بندی مراکز پیش‌بینی کرده و براین اساس تداوم کار مراکز این دانشگاه به نحوه عملکرد آنها در زمینه‌های مختلف بستگی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: دامنه اختیارات روسای واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی در آینده نزدیک گسترش خواهد یافت