راه اندازی دوره مشترک در 12 رشته با دانشگاه های معتبر خارجی

 ارتباط با مجامع بین المللی و گسترش دیپلماسی علمی از اهداف دانشگاه است که امیدواریم در سال های آینده بتوانیم حداقل در 12 رشته، دوره های مشترکی را با دانشگاه های معتبر بین المللی برگزار کنیم.
وی افزود: به این طریق دانشجویان ما می توانند به جای رفتن به کشورهای دیگر در کشور خود از این همکاری های علمی بهره مند شوند.
سلیمی گفت: ما برنامه های مصوب شورای تحول را به اجرا گذاشته ایم و در مورد برنامه هایی که هنوز مورد بررسی و تصویب این شورا قرار نگرفته، در حد اختیارات دانشگاه ها از گروه ها خواسته ایم که با راهبردهای کلان شورای تحول خود به بازاندیشی برنامه های درسی بپردازند.

** اجرای بندهای شورای اسلامی شدن دانشگاه ها
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: به علاوه این که ما اولین دانشگاهی بوده ایم که اهداف سند دانشگاه اسلامی را در عرصه آموزش به وزارت علوم ارائه کردیم .
وی خاطرنشان کرد: در واقع شاید ما تنها دانشگاهی باشیم که این مصوبه را از شورای اسلامی کردن گرفته و برای اجرا به دانشکده های مختلف ابلاغ کرده ایم.

** افزایش میزان قراردادهای پژوهشی طی سه سال گذشته
سلیمی ادامه داد: ما با تأسیس دفتر روابط بین الملل و با ارتباط نزدیک با دستگاه های اجرایی کشور توانسته ایم میزان قراردادهای پژوهشی خود را در سه سال گذشته از حدود 300 میلیون تومان به 8 میلیارد تومان در سال 94 برسانیم.

** جذب 100 عضو هیات علمی جدید در دانشگاه علامه
سلیمی تصریح کرد: هرم اعضای هیات علمی را دگرگون کرده ایم در این جهت نزدیک به 100 عضو هیات علمی جدید به دانشگاه جذب شده اند. از مجموع اعضای هیات علمی حدود یک سوم دانشیار به بالا هستند.

** تعداد اعضای هیات دانشگاه علامه طی 3 سال آینده
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر برنامه های دانشگاه به جذب بیشتر اساتی اشاره کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم تا 2 یا 3 سه سال آینده تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ما به بیش از 600 نفر و نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه به استاندارد مورد نظر در اسناد بالادستی برسد.

** درآمد اختصاصی دانشگاه از طریق پژوهش
وی افزود: امیدواریم که ارتباط دانشگاه ما با دستگاه های اجرایی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به حدی نزدیک بشود که بخش مهمی از درآمد اختصاصی دانشگاه از طریق پژوهش تأمین شود البته ما در حال حاضر سهم 50 تا 55 درصدی تحصیلات تکمیلی را در کل ساختار آموزشی دانشگاه حفظ کرده ایم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *