کاروان های اربعین چهره اسلام ناب محمدی را نمایان می کنند

کاروان های اربعین چهره اسلام ناب محمدی را نمایان می کنند

کاروان های اربعین چهره اسلام ناب محمدی را نمایان می کنند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حجت الاسلام حمید احمدی روز پنجشنبه در اولین همایش دانشجویی فعالان اربعین با اعلام این مطلب افزود: اربعین امروز تبدیل به اجتماع بزرگ فرهنگی در جهان شده است و این امر به برکت خون شهدا است.
وی گفت: اکنون که شاهد فتنه های زیادی در مخدوش کردن جلوه و چهره اسلام توسط دنیای استکبار و دست نشانده های آنان در منطقه هستیم ، بشدت نیازمند اجتماع های نورانی مانند اربعین می باشیم.
رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین افزود: باید تاکید کرد که این اتفاق به دست هیچ دولت، جمعیت، گروه و احزابی شکل نگرفته است.
احمدی تصریح کرد: معتقدم مراسم اربعین حسینی با حضور چندین میلیونی زایران یک شبه اعجاز بوده و توانست هژمونی قومیت ها و پان های ایجاد شده را از میان بردارد.
رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: اربعین پدیده ای فراملی و فراقومیتی است و منشا اقتدار معنوی امت اسلامی به شمار می رود.
احمدی با تاکید بر این که زائرین باید سه اصل مهم، تکریم مردم عراق به عنوان میزبان اصلی، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق را در مراسم اربعین رعایت کنند، افزود، سال گذشته 11 کمیته تخصصی برای مراسم اربعین شکل گرفت که این رقم امسال به 14 کمیته افزایش یافته است.
در ادامه این مراسم مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: امیدواریم در راهپیمایی های کاروان های اربعین حسینی شاهد حفظ مصالح ملی و مذهبی بوده تا خدشه ای ایجاد نشود و سال به سال پرشورتر برگزار شود.
فضل الله ایرجی کجوری اظهار داشت : باید کاروان ها تذکرات و توصیه های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق را جدی بگیرند.
وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال تمهیداتی اندیشیده تا اساتید، کارکنان و مسوولان دانشگاهی نیز با کاروان های دانشجویی در مراسم اربعین حسینی حضور یابند.
ایرجی کجوری ادامه داد: برای اعزام به اربعین انحصاری وجود ندارد و یک مساله مشارکتی است؛ اما اگر در درون دانشگاه ها گروه های مختلفی شکل می گیرند باید با یکدیگر هماهنگ شوند.
وی یادآور شد: فعالیت های دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور در عرصه های جشنواره ای به صورت رقابتی مانعی ندارد اما نباید برای حضور در این مراسم بزرگ معنوی شاهد چنین رقابت هایی باشیم.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نباید تعلقات قومی، حزبی و سلیقه ای در این مراسم وجود داشته باشد بلکه باید فقط پرچم اربعین برافراشته شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *