معاون وزیر علوم: میزبانی از نشست بین المللی فناوری برای ایران موفقیتی جهانی است

معاون وزیر علوم: میزبانی از نشست بین المللی فناوری برای ایران موفقیتی جهانی است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شناخت جامعه جهانی پارک های علم و فناوری از توانمندی های ایران در این حوزه و اعطای میزبانی برگزاری نشست سال 2018 به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان دستاوردی بزرگ در دوره پسا برجام برای حوزه های دانش و فناورانه است که می تواند دگرگونی های بسیاری را شکل دهد و ارتباط های گسترده ای در این زمینه ایجاد کند.
احمدی ادامه داد: وضعیت ایران در حوزه های علمی و فناوری بسیار خوب است. در مکان نخست منطقه خاورمیانه و رتبه 16جهان هستیم. در شتاب تولید مقاله جایگاه سوم دنیا را داریم و مهم تر اینکه از نظر آفرینش مقاله های برتر و جذب بیشترین ارجاع در مکان نخست فهرست جهانی قرار گرفته ایم.
وی با اشاره به توانمندی های بزرگ علمی و فناوری موجود در ایران، اظهار کرد: 39 پارک علم و فناوری و 176 مرکز رشد این حوزه در کشور داریم که سبب شده هم از لحاظ سطح علمی و هم سطح فعالیت ها در جهان جزو برترین ها باشیم.
احمدی با بیان اینکه ایران در عرصه علمی در حال رشد است، اظهار کرد: از لحاظ وضعیت علمی، دانشگاه های ایران در وضع خوبی هستند و 14 دانشگاه کشور در رتبه بندی های معتبر جهانی قرار گرفته اند.
وی افزود: در پایگاه «تایم» هشت دانشگاه ایران رتبه بندی شده است و «لایدن» نیز 14 دانشگاه را در فهرست برتر خود قرار داده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به انتخاب شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در اجلاس اعضای کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری (ASP) به عنوان میزبان سال 2018 این نشست، آن را پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و جامعه علمی کشور خواند.
احمدی افزود: این دستاورد پسابرجامی تائید جایگاه برتر ایران در عرصه علمی و فناوری جهانی است.
وی ادامه داد: در دوره پسابرجام شرایط برقراری ارتباط های علمی و فرهنگی فراهم شده و چنین اعتماد مهمی به دست آمده است که اصفهان برای برگزاری کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری انتخاب شد.
معاون وزارت علوم اظهار کرد: هیات هایی از 340 پارک علمی و فناوری از 176 کشور در نشست پایانی مسکو با رای خود اصفهان را میزبان کنفرانس سال 2018 تعیین کردند که نشان می دهد، توانسته ایم در مسیر رشد پایدار قرار گریم.
وی همچنین با گسترده خواندن فعالیت های انجمن بین المللی پارک های فناوری با 140 هزار مشترک گفت که 18 پارک ایران نیز عضو این انجمن هستند و برای افزایش این عضویت ها برنامه ریزی شده است.
معاون وزیر علوم یادآوری کرد: نشست سال آینده انجمن بین المللی پارک های فناوری و مناطق نوآوری در ترکیه خواهد بود و ایران هم فرصت خوبی دارد تا برای میزبانی نشست سال 2018 آماده شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حاشیه کنفرانس مسکو هیات رئیسان پارک های علم و فناوری ایران با همتایان خود از جمله 26 پارک فناوری مسکو حدود 200 نشست برگزار و موضوع های علمی و امکان همکاری های بیشتر را بررسی کرده اند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان نتایج مذاکرات با مقام های شرکت کننده در نشست مسکو و همچنین وزارت علوم و آموزش روسیه را پر ثمر خواند و تاکید کرد که تفاهم های صورت گرفته به صورت کاربردی و عملیاتی پیگیری خواهد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *