50 همایش بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در دانشگاه آزاد برگزار شده است

50 همایش بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در دانشگاه آزاد برگزار شده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمید میرزاده روز شنبه در نشست هم اندیشی اساتید درس دفاع مقدس، با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود: بیشتر این همایش ها و یادمان ها در مساجد مجاور دانشگاه آزاد برگزار شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: در بسیاری از کشورها یادمانها و مجسمه هایی را برای مدافعان کشور به عنوان قهرمانان ملی می سازند و ما نیز باید همواره قدردان ایثارگری های رزمندگان باشیم.
میرزاده از ارتباط تنگاتنگ دانشگاه آزاد و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سخن گفت و افزود: همکاری های ما در حوزه های شاهد و ایثار فوق العاده است.
وی پیشنهاد کرد تا درس دفاع مقدس در قالب واحد مجازی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شود و با برپایی کارگاه هایی، مقدمات تدریس این درس فراهم شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر معرفی جلوه های هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: نسل های جدید هیچ خاطره ای از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ندارند و از طرف دیگر هجوم نرم افزاری در شبکه های مجازی همواره درصدد از بین بردن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا درس دفاع مقدس با یک نسخه جدید به مدارس نیز ارائه شود، به گونه ای که متن آن با روحیه دانش آموزان سازگاری داشته باشد و دانش آموزان بتوانند با فلسفه دفاع مقدس آشنا شده و از فرهنگ غنی دفاع مقدس بهره مند شوند.
میرزاده از مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین مدارسی یاد کرد که می توان درس دفاع مقدس را برای دانش آموزان این مدارس آموزش داد.

** 72درصد دانشجویان ایثارگر در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند
میرزاده با ارائه آماری از تعداد دانشجویان و نسبت با آن دانشگاه های سراسری، گزارشی از خدمات ارائه شده به دانشجویان شاهد وایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی داد و گفت: 72درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه درس می خوانند.
وی افزود: بیش از 220 هزار دانشجو از خانواده های شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مشغول تحصیل و کار هستند که از میان این افراد 118 هزار نفر تحت پوشش قانون جامع خدمات رسانی به خانواده شاهد و ایثار گر بوده و از پرداخت شهریه معاف هستند.
میرزاده همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 46 شهید مدافع حرم دارد و 460 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه را خانواده های شاهد و ایثارگر تشکیل می دهد.
وی از تلاش های این دانشگاه برای جذب فارغ التحصیلان ممتاز وابسته به خانواده شهدا سخن گفت و افزود: رابطه پیشکسوتان و سرداران دفاع مقدس با دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داشت و درس دفاع مقدس نباید فقط به عنوان یک درس معمولی تلقی شود. چون خاطره رزمندگان توسط شبکه جهانی در حال محو شدن است و لذا باید علاوه بر جنبه آموزشی این درس به پوشش تبلیغاتی آن نیز اهمیت بدهیم.
میرزاده هشت سال دوران دفاع مقدس را منشا تحولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف دانست و گفت: پزشکان ما توانستند در دوران جنگ تجربیات بسیاری را در زمینه های مختلف همچون بمب های شیمایی کسب کنند و موضوع طب رزمی از موضوع های جالب و قابل پیگیری است.
میرزاده تاکید کرد: نباید فقط به جغرافیای دفاع مقدس توجه کنیم بلکه دستاوردهای پزشکی، فنی و سایر زمینه ها نیز باید بیان شود و کارهای جدیدی را در زمینه دستاوردهای دفاع مقدس ارائه دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: گروهی از دانشمندان نظامی و غیرنظامی تاکنون دستاوردهای دفاع مقدس را برشمرده اند و ما حاضریم در این زمینه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مشارکت داشته باشیم.
در این نشست تخصصی اساتید درس دفاع مقدس از هفت استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند و پیشنهادهایی را نیز ارائه دادند.
فرهاد حسین زاده معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و احمد یارمحمدی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با ارائه گزارشی از روند برگزاری کلاس های دفاع مقدس در دانشگاه ها مطالبی را بیان کردند.
در این مراسم محمدرضا نامی عضو کارگروه علمی بنیاد حفظ آثار استان البرز، مهران طهماسبی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستعضفین، علی مهدیخانی مدیر بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس زنجان، سعید اللهیاری جانشین گروه پدافند 10 محرم، کامبیز فتحی لوشان نماینده اساتید درس دفاع مقدس در استان قزوین، محمد جنتی فر مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد قم و علیرضا مرادی مدرس دانشگاه از استان مرکزی مطالبی را مطرح کردند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *