وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه تهران تفاهمنامه تاسیس موسسه پژوهشی شهر و مسکن را با هدف تولید دانش و فناوری در این زمینه و تامین نیروی انسانی متخصص برای توسعه بخش های زیربنایی کشور امضا کردند.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، و «محمود نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران، این تفاهمنامه را امروز (یکشنبه) در این دانشگاه امضا کردند.
محل فعالیت این موسسه در دانشگاه تهران تعیین شد.
اهداف تاسیس این موسسه پژوهشی در دانشگاه تهران توسعه ارتباط علمی صنعت و دانشگاه، تولید و اخذ دانش و فناوری مورد نیاز، ارتقا و تحکیم جایگاه علمی و فناوری کشور در زمینه شهرسازی و مسکن در سطح منطقه ای و بین المللی و توسعه فناوری های پیشرفته با توجه به طرح های کلان و برنامه های راهبردی وزارت راه وشهرسازی است.
اجرای طرح های پژوهشی در زمینه برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، شهرسازی، معماری و تولید دانش نظری، بنیادی و کاربردی و فراهم سازی مقدمات توسعه ای، عرضه خدمات مهندسی و مشاوره با بهره گیری از امکانات وزارت راه وشهرسازی، دانشگاه ها و موسسه های ملی و بین المللی از دیگر مفاد این تفاهمنامه به شمار می رود.
همچنین ایجاد ارتباطات علمی مستمر با موسسه های دانشگاهی و بین المللی در زمینه های مورد نیاز وزارت راه وشهرسازی، تهیه و تدوین برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی در این زمینه، شناسایی مشکلات و چالش های بخش مسکن و شهرسازی، پیشنهاد راهکارها و سیاست های مناسب و ایجاد و توسعه بانک های جامع اطلاعاتی از دیگر وظایف نوشته شده در این تفاهمنامه است.
به گزارش ایرنا، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه تهران در این تفاهمنامه موافقت کردند موسسه پژوهشی شهر و مسکن به صورت هیات امنایی اداره شود.
قرار است وزیر راه و شهرسازی رییس و معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه نایب رییس هیات امنا باشند.
رییس دانشگاه تهران، معاون معماری و شهرسازی، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رییس پردیس هنرهای زیبا، رییس پردیس دانشکده های فنی، رییس کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری و رییس موسسه به عنوان دبیر هیات امنا، دیگر اعضای موسسه خواهند بود.