دکتر خدایی: آزمون دکتری صرفا برای غربالگری علمی عمومی است

دکتر خدایی: آزمون دکتری صرفا برای غربالگری علمی عمومی است

دکتر خدایی: آزمون دکتری صرفا برای غربالگری علمی عمومی است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵ ، هفته اول اردیبهشت اعلام می شود.
دکتر ابراهیم خدایی پس از بازدید از برگزاری این آزمون در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پس از اعلام نتایج اولیه، فراخوان دانشگاه‌ها برای انجام سایر مراحل پذیرش در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود.

وی گفت: داوطلبان اگر حد نصاب نمره لازم را در رشته و دانشگاه مورد علاقه را کسب کرده باشند باید به دانشگاه و موسسات آموزش عالی برای طی سایر مراحل پذیرش اقدام کنند.

خدایی با بیان اینکه این آزمون صرفا برای غربالگری علمی عمومی است، افزود: دانشگاه ها اختیار دارند که برای آزمون کتبی درصد و یا امتیازی قائل شوند .

وی گفت: به عنوان مثال دانشگاهی در یک رشته نمره ۵۰۰ را اعلام می کند و با توجه به این موضوع داوطلبی که نمره اش کمتر از پانصد باشد، نمی تواند در این دانشگاه پذیرش شود.

دکتر خدایی افزود: دانشگاه ها در مرحله بعدی پذیرش می توانند برای این آزمون نیز امتیازی قائل شوند و باید منتظر باشیم دانشگاه ها اطلاعیه و فرآیند پذیرش را به سازمان سنجش اعلام کنند.

وی گفت: داوطلب بر اساس نمره کسب شده در آزمون کتبی برای اخذ پذیرش به دانشگاه ها مراجعه می کند و دانشگاه اگر می خواهد برای این آزمون امتیازی در نظر بگیرد باید آن را در اطلاعیه ای به سازمان سنجش اعلام کند.

دکتر خدایی افزود: شورای نظارت و برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی شیوه نامه پیشنهادی در خصوص پذیرش دانشجویان دکتری را به دانشگاه‌ها ارسال و توصیه کرده است که از این آیین نامه استفاده کنند و در آن امتیازات امور پژوهشی، آموزشی،‌ سوابق تحصیلی و آزمون پیشنهاد شده است و امیدواریم که دانشگاه ها این شیوه نامه را رعایت کنند.
وی گفت: طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در مجلس در حال نهایی شدن است و اگر به تصویب برسد باید براساس آن در خصوص پذیرش دانشجو عمل کنیم.
آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵ در ۵۴ شهرستان در حال برگزاری است .
در این آزمون دکتری ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۳۸۲ نفر زن و ۹۰ هزار و ۷۱۲ نفر مرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *