خرید 160 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل

به گزارش روزسه شنبه گروه علمی ایرنا ازروابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، محمد فرهادی خصوص تحقق اقتصاد دانش بنیان افزود: یکی از مسایل اساسی دراقتصاد دانش بنیان ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره معتقد به ممنوعیت واردات محصولاتی که توان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد، بوده وهست.
وی بیان کرد: تحقق اقتصاد دانش بنیان، به عنوان مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه های اصلی دولت است که یک طبیعت فرابخشی دارد که محور تعاملات وزارت علوم و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دردولت تدبیر و امید بوده است.
به گفته فرهادی، خوشبختانه با همکاری و تعامل بسیار نزدیک و تقسیم کار مناسب، کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان توانسته است صلاحیت بیش از 2 هزار و 600 شرکت دانش بنیان را احراز کند.
وی گفت: دانشگاه ها و پارک های علم وفناوری تابعه وزارت عتف در این مورد همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری داشته اند و معاونت علمی هم بر اساس تقسیم کار یاد شده با حفظ چابکی خود بدون ورود به بحث های ساختاری و مدیریتی حدود 48 میلیارد تومان از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت های مستقر در آنها حمایت کرده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: وزارت علوم به صورت جدی درخرید محصولات ایرانی ورود و به صورت فعال در این رابطه اقدام کرده است،در سه سال اخیرطی سه تفاهم نامه با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری خرید بیش از 160 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل توسط مراکز تابعه وزارت عتف محقق شده است که این اقدام می تواند الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی کشور باشد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *