تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان با حضور پروفسور سمیعی رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران به امضا رسید.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار ایرنا، پروفسور مجید سمیعی روز سه شنبه پس از امضای این تفاهمنامه، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت، توسعه و ارتقای دانشگاه های گیلان را مستلزم همکاری های بین رشته ای عنوان کرد و گفت: اگر بناست گیلان در توسعه و ارتقای دانش جایگاه والایی داشته باشد، باید دانشگاه ها مبحث همکاری های بین رشته ای را در خود تقویت کنند.
وی با بیان اینکه مهم ترین عامل پیشرفت در علوم پزشکی متاثر از همکاری های بین رشته ای است، افزود: تاریخچه زندگی و پیشرفتم در علوم پزشکی بواسطه همکاری بین رشته ای بوده بطوری که از یک رشته چیزی دادم و از رشته دیگر چیزی گرفتم.
پروفسور سمیعی سخنان استاندار گیلان که بیان کرد علاقمندیم در گیلان در علوم اعصاب حرکت بزرگ انجام دهیم را مایه خوشحالی دانست و اظهار کرد: گیلان ظرفیت و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و معتقدم همکاری دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی استان که مصمم بر تحقق آن هستند، این آرزو را به نتیجه خواهند رساند .
این چهره ماندگار علمی ابراز امیدواری کرد: به عنوان پلی برای تحقق این موضوع باشم تا با کمک شما و در طی یک برنامه پنج ساله، دانشگاه گیلان بتواند در مقابل همه دانشگاه های کشور حرف اول را در این زمینه بزند.
پروفسور سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود رابطه بین طبیب و بیمار را در ایران خوب ندانست و گفت: معتقدم طبیب باید وقت کافی برای بیمارش داشته باشد و از سوی دیگر هم بیمار باید حرمت طبیب را نگه دارد.
وی با بیان اینکه در این ماجرا متاسفانه هر دو طرف مقصر هستند، تصریح کرد: این موضوع هیچگاه یک طرفه نیست و انتظاری که از شما دانشجویان دارم، این است که قسم بخورید که هیچ وقت حاضر نیستید به یک بیمار بی احترامی داشته باشید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه گیلان در کنار هم تصمیم گرفتند ستون های اصلی علم آینده را با کمک یکدیگر بنا بگذارند.
شاهرخ یوسف زاده چابک همچنین حضور پروفسور سمیعی در گیلان را مایه غرور و افتخار گیلانیان دانست و گفت: او افتخار مردم گیلان، ایران و جهان است و نه تنها به منطقه و محدوده خاصی تعلق ندارد بلکه به همه دنیا تعلق دارد.
در خاتمه این مراسم ، از لوح یادبود پروفسور سمیعی در محل این دانشکده رونمایی شد.
همچنین مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه گیلان، امروز (سه شنبه) با حضور پروفسور سمیعی برگزار شد.
خبرنگار: عباس جعفری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری