500 برنامه فرهنگی باموضوع دفاع مقدس در دانشگاه های کشوربرگزار می شود

500 برنامه فرهنگی باموضوع دفاع مقدس در دانشگاه های کشوربرگزار می شود

500 برنامه فرهنگی باموضوع دفاع مقدس در دانشگاه های کشوربرگزار می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، فضل الله ایرجی کجوری روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره هنر و ادبیات دفاع مقدس در سالن همایش های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران، اهم برنامه های حوزه دفاع مقدس دانشگاه های کشور را راه اندازی اردوهای راهیان نور ذکر کرد.
وی گفت :در این راستا ستاد راهیان نور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و رئیس این ستاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جانشین وی نیز سردار علی فضلی است.
مدیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: علاوه بر این امسال ستادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص برگزاری دومین مرحله بزرگداشت شهدای دانشجو با موضوع تجلیل از شهدای مدافع حرم تشکیل شده و امیدواریم با توجه به آمادگی دانشگاههای مختلف کشور و واحدهای دانشگاهی برنامه های متنوعی در این خصوص برگزار شود.
ایرحی کجوری اظهار داشت:در این ستاد و سازمان بسیج دانشجویی اطلاعات موثق در خصوص سیره شهدای دانشجو و آثار و پیام های آنها در حال جمع آوری است.
نخستین جشنواره هنر و ادبیات مقاومت هفتم مهرماه سال جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان سراسر کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
فراخوان ارسال اثار به این جشنواره اواخر سال 94 انجام شد و زمان برگزاری این جشنواره نیز 29 اردیبشهت ماه امسال اعلام شده بود که به دلیل مشکلات، برگزاری این جشنواره به هفتم مهرماه موکول شد.
علاوه بر 600 اثر، 70 پایان نامه کارشناسی ارشد از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ارائه شده است .
در پایان این مراسم از 15 برگزیده جشنواره هنر و ادبیات دفاع مقدس تجلیل شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *