ممنوعیت تاسیس دانشکده جدید دامپزشکی و لزوم همراهی دانشگاه آزاد اسلامی

«سیدمصطفی پیغمبری» شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان ها با رییسان دانشکده های دامپزشکی کشور افزود: اکنون بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه های دولتی کنترل داریم و تلاش کرده ایم حجم پذیرش را کاهش بدهیم اما متاسفانه بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه های آزاد هیچ کنترلی نداریم.
وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت غذایی کشور و اقدام های علمی و کاربردی کیفی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی و صنعت دام و طیور برنامه محدویت دانشکده ها و کاهش پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی دامپزشکی را داریم که باید این مهم در دانشگاه های آزاد اسلامی نیز اعمال شود.
این مسئول اعلام کرد: طبق برنامه وزارت علوم قرار شد از امسال یک آزمون کنکور برگزار شود؛ بنابراین امیدواریم از سال آینده پذیرش دانشجویان دانشگاه های آزاد دامپزشکی نیز همانند ظرفیت دانشگاه های دولتی کنترل شود.
وی به وجود 23 دانشگاه دامپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: دانشکده های موجود را باید به گونه ای مدیریت کنیم که پذیرش دانشجویان دامپزشکی سالیانه به 500 تا 600 نفر برسد.
این مسئول وضعیت درآمدی دامپزشکان کشور را نامطلوب دانست و ادامه داد: ساختار سنی جمعیت و بازار کار تاثیر خود را بر دانشکده های دامپزشکی گذاشته است؛ به طوری که امسال در دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش 50 دانشجوی دوره دکترا را داشتیم اما به دلیل شرایط بازار کار فقط 35 نفر در این مقطع تحصیلی شرکت کردند.
پیغمبری گفت: رشته دامپزشکی با افزایش بی رویه دانشگاه ها، پذیرش فراوان دانش آموختگان این رشته و کمبود امکانات دانشگاهی روبروست؛ بنابراین نمی توانیم فارغ التحصیلان با کفایت از لحاظ تجربیات علمی و کاربردی به جامعه تحویل بدهیم.
وی اضافه کرد: ما به ارتباط با سازمان دامپزشکی نیازمندیم؛ در حالی در گذشته ساختار قوی تشکیلاتی وجود نداشت و همین ناهماهنگی ها باعث می شد دانشجوی ما از امکانات و اقدام های سازمان دامپزشکی بی اطلاع باشد و سازمان نیز نمی توانست از ظرفیت های علمی دانشگاه ها بهره مند شود.
استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: در این جلسه مقرر شد با تعریف ساختار و تشکیلات و تنظیم یک چارچوب و تفاهمنامه این حلقه ها را به یکدیگر متصل کنیم.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان ها با رییسان دانشگاه های دامپزشکی کشور شامگاه چهارشنبه با حضور رییس سازمان دامپزشکی کل کشور، رییس دانشکده دامپزشکی تهران، رییسان 12 دانشکده دامپزشکی و سه دانشکده پیرادامپزشکی دولتی و مدیران دامپزشکی استان ها برگزار شد.
در روزشمار هفته دامپزشکی که از هشتم مهرماه آغاز شده، پنجشنبه روز دامپزشکی، اخلاق حرفه ای و حقوق حیوانات نامگذاری شده است.
جمعه «دامپزشکی، اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات»، شنبه «دامپزشکی، پژوهش و نوآوری برپایه تفکر جهان واحد سلامت» و یکشنبه «دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره» نام دارند.
دوشنبه «دامپزشکی، آموزش، کارآفرینی و اشتغال پایدار»، سه شنبه «دامپزشکی، توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری» و چهارشنبه «دامپزشکی، سلامت و توسعه پایدار» نامگذاری شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *