دانشگاه آزاد در ارائه سبک زندگی اسلامی اقدامی بزرگ آغاز کرده است

دانشگاه آزاد در ارائه سبک زندگی اسلامی اقدامی بزرگ آغاز کرده است

دانشگاه آزاد در ارائه سبک زندگی اسلامی اقدامی بزرگ آغاز کرده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید طه هاشمی روز شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی آشتی با طبیعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه توجه به مسائل اجتماعی را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم، افزود: ابتدا دانشگاه آزاد وارد مرحله آموزشی، بعد پژوهشی و پس از آن کارآفرینی شد و اکنون در کنار همه این مولفه ها، جامعه گرا شده است.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کشور در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست است که دانشگاه می تواند در زمینه علمی و فرهنگی در رفع این معضل موثر باشد.
حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: برای حل معضلات زیست محیطی، همه دستگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی باید دست به دست هم دهند و گرنه فاجعه بوجود می آید.
وی گفت: اگر هرکس به سهم خود در رفع معضلات جامعه گام بردارد، کمک بزرگی کرده و در همین راستا، سلسله همایش هایی در تحقق این راهبردهای دانشگاه در دستور کار قرار داده ایم و محیط زیست به عنوان یکی از اساسی ترین معضلات به عنوان یک موضوع جدی در کانون توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به مواهب طبیعی گیلان گفت: از یکسو محیط زیست گیلان مورد تهدید جدی قرار دارد و از سوی دیگر این استان با توجه به زیبایی ها و جاذبه هایی که دارد، می تواند قطب گردشگری در منطقه باشد از این رو، گیلان به عنوان دبیرخانه جشنواره ملی آشتی با طبیعت انتخاب شد.
حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: برای حفاظت از محیط زیست گیلان، برهمین اساس سال گذشته بین دانشگاه آزاد و استانداری گیلان تفاهم نامه ای برای حمل زباله و تبدیل آن به انرژی به امضا رسیده است.
وی گفت: پس از محیط زیست شمال کشور، محیط زیست جنوب با محوریت بوشهر و خوزستان نیز در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش؛ ارائه مدل و الگو به مردم را وظیفه دولت دانست و گفت: وقتی مردم الگو و مدل اسلامی نداشته باشند، طبیعی است که به سمت مدل های دیگری روی می آورند.
حجت الاسلام هاشمی گفت: باید بتوانیم مدلی مناسب به جامعه ارائه کنیم و مطالعات بنیادین فرهنگی و مبحث علم در محضر قرآن، کار دانشگاه هاست که باید از ظرفیت های علمی دانشگاه برای بهره گیری از علوم قرآنی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد از همه دانشگاه ها جلوتر پیش می رود، ایجاد تحول در کیفی سازی را از رویکردهای مهم این مرکز آموزش عالی عنوان کرد.

** اهتمام کنونی دانشگاه آزاد، چاره جویی برای رفع مشکلات جامعه است
رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: اهتمام کنونی و امروز دانشگاه آزاد، چاره جویی و برداشتن گام هایی برای رفع مشکلات جامعه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر هاشمی رفسنجانی نیز در این مراسم، با بیان اینکه دراسلام به حفاظت محیط زیست و انجام کارهای فرهنگی سفارش شده ، افزود: برگزاری این جشنواره، کوچکترین کاری بود که در دانشگاه آزاد برای حفظ محیط زیست انجام شد.
وی گیلان را یکی از بهترین و زیباترین استان های کشور از نظر طبیعت دانست و اظهار کرد : پشت این طبیعت را اگر با دقت نگاه کنیم ، می بینیم حال طبیعت و محیط زیست ما واقعا خراب است.
وی تصریح کرد: شرایط نه تنها برای آیندگان بلکه برای زندگی خودمان نیز مطلوب نیست و میلیون ها هکتار از جنگل ها در حال تهدید و تخریب است که بخش عمده ای از آن در ایران قرار دارند.
رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از محورها و پایه های محیط زیست کشور بحث آموزش و پژوهش و ارتباط آن با خدمات، تولیدات و صنعت است و با محیط زیستی که باید رشد و بهبود یابد، پیوندی جدی دارد.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم عمر خود، بعد از افزایش کمیت و کیفیت، ارتقای دانشگاه آموزش محور به پژوهش محور، کارآفرین و ارتباط آن با صنعت؛ به دغدغه های اصلی مردم روی آورده است.
وی تصریح کرد: در شمال کشور، محیط زیست، جنگل و کشاورزی دغدغه هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی موظف است به صورت علمی و پژوهشی وارد این موضوع شود.
وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تحقیقات وسیعی را انجام داده و در آینده ای نزدیک، این پروژه های تحقیقاتی، شکل عملیاتی می گیرد.
مراسم اختتامیه جشنواره ملی آشتی با طبیعت، امروز (شنبه) با قرائت پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سخنرانی حجت الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *