غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم

غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم

غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم

به گزارش  کنکوری ارشد دکتری به نقل ازخبرنگار فرهنگی ایرنا وحید فرجی کارگردان و تهیه کننده مستند غزال ایرانی در آیین رونمایی از این مستند یکساعته اظهار کرد: همیشه می خواستم مستندی در زمینه تلاش های جوانان ایرانی در مسیر موفقیت های علمی بسازم که این امر با غزال ایرانی محقق شد.
مستند یادشده در مورد فعالیت 20 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران برای ساخت خودروی خورشیدی و شرکت در مسابقات جهانی خودروی خورشیدی استرالیاست که توانسته اند به مقام هفتم این رقابت ها از میان 11 تیم برتر شرکت کننده دانشجویی دست یابند.
این مستند که عصر شنبه برای اولین بار در تالار سوره حوزه هنری به نمایش درآمد؛ به مدت 60 دقیقه تلاش های این دانشجویان را به نام گروه غزال 3 در ایران تابستان سال گذشته و سپس در مسابقه ای با عبور از سه هزار کیلومتر در استرالیا و رسیدن به خط پایان نمایش می دهد.
وحید فرجی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا شیوه تدوین خطی را برای این مستند انتخاب کرده اید گفت: موضوع مستند در مورد ساخت خودرو و مسابقه و قوانین آن به اندازه کافی پیچیده بود و ما نخواستیم با انتخاب شیوه تدوین دیگری بر پیچیدگی های آن بیافزاییم.
وی افزود: از جذابیت ظاهری اثر گذشتیم تا ارتباط بیننده با آن قطع نشود و دلیل عمده نیز این بود که غزال ایرانی را برای بیننده عام ساخته ام.
این مستندساز در مورد اینکه آیا غزال ایرانی به نمایش عمومی نیز در خواهد آمد یا خیر گفت: اولین هدف ما نمایش این مستند در فضاهای دانشگاهی است برای اینکه دانشجویان دیگر نیز به خودباوری برسند.
وی افزود: مقصد جشنواره این مستند نیز جشنواره سینما حقیقت است که آذر ماه پیش رو در تهران و مخصوص فیلم های مستند برگزار می شود.
فرجی در مورد زمان صرف شده برای غزال ایرانی هم گفت که چهار ماه در ایران و حدود 20 روز در استرالیا فیلمبرداری کردیم و بیش از 6 ماه نیز برای تدوین و مراحل پس از تولید وقت گذاشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر این مستند یک قدم به پروژه های ملی مانند ساخت خودروهای خورشیدی کمک کرده باشد من به هدف خود در ساخت غزال ایرانی رسیده ام.
سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما نیز در مراسم رونمایی از این فیلم با ابراز امیدواری از اینکه غزال ایرانی از تلویزیون به زودی پخش شود گفت: فرجی در مورد موضوعاتی فیلم مستند ساخته است که دغدغه نظام و جامعه بوده اند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *