رشته‌های محیط زیست، هنر و اکوتوریسم در دانشگاه لرستان راه‌اندازی شود

‌دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت علوم کیفی‌سازی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌هاست که دانشگاه لرستان نیز به تبعیت از این مهم به دنبال کیفی‌سازی و توسعه رشته‌های دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در دانشگاه پس از برگزاری جلسه تبادل نظر در هیات امنا تصویب و ۹۸ درصد نقشه راه مهیا شده است، ادامه داد: با توجه به سند آمایش سرزمین نیاز است در دانشگاه لرستان رشته‌هایی نظیر محیط زیست، شیلات، هنر و اکوتوریسم راه‌اندازی شود.

عزیزی بیان کرد: با توجه به قدمت تاریخی لرستان موفق به راه‌اندازی رشته کارشناسی باستان‌شناسی در دانشگاه لرستان شدیم. همچنین برای سال تحصیلی امسال در رشته مهندسی مکانیک آماده پذیرش دانشجو داشتیم.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم طی دو سال گذشته دانشگاه به سمت رشد کیفی گام برداشته است، افزود: در مقطع کاردانی و در برخی از رشته‌های کارشناسی با ریزش دانشجو مواجه بودیم که در این رشته‌ها و مقطع پذیرش دانشجو نداشته‌ایم.

وی از تجهیز آزمایشگاه‎ و کتابخانه دانشگاه خبر داد و بیان کرد: به منظور جلوگیری از تکراری  بودن طرح‌های پژوهشی تحقیقات و طرح‌های پژوهشی ماموریت‎گرا شدند.

عزیزی با بیان اینکه بر اساس سامانه پایگاه استنادی علوم اسلام رتبه‌بندی سال ۹۳ و ۹۴ رتبه دانشگاه لرستان ۳۷ بوده است، یادآور شد: رتبه‌بندی فعلی دانشگاه لرستان در سال‌های آینده انجام می‌شود و با توجه به رشد عملکرد، انتظار می‌رود رتبه این دانشگاه ارتقاء چشمگیری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *