اشنایی با دانشگاه ها و دانشکده های استان گلستان همراه با نشانی سایت تخصصی

اشنایی با دانشگاه ها و دانشکده های استان گلستان همراه با نشانی سایت تخصصی

Map of ‫توضیح دانشگاه های گلستان‬‎

 

اشنایی با دانشگاه گلستان : یک دانشگاه دولتی در شهر گرگان واقع در استان گلستان است. این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، فنی‌مهندسی گرگان، فنی‌مهندسی علی‌آباد و علوم انسانی و حدود ۱۱۰ نفر هیئت علمی است. بیش از ۳۷۰۰ دانشجو در دانشگاه گلستان در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی به تحصیل و پژوهش مشغولند.

دانشگاه گلستان با جداسازی دانشکده‌های علوم پایه، فنی‌مهندسی علی‌آباد و علوم انسانی از [دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان] در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد.

دانشکده‌ها

دانشگاه گلستان دارای چهار دانشکده است که در یک پردیس واحد قرار ندارد و در نقاط مختلف شهرهای گرگان و علی‌آباد پراکنده‌اند. دانشکده خزر که به مطلاعات مسائل سیاسی، اقتصادی، محیط زیستی در دریای خزر و کشورهای حاشیه آن میپردازد به زودی در این دانشگاه تاسیس خواهد شد.

اشنایی با تاریخچه

دانشگاه جامع گلستان در سفر اول هیئت دولت به استان گلستان مورد توجه واقع شد و توسط هیئت دولت تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد. بر این اساس طی ابلاغیه ۱۲۲۶۸/۲۲ مورخ ۲۴ آبان ۱۳۸۵ وزارت جحنه۰-عغیه شماره ۱۸۲۲۵/۲۲ مورخ ۴ دی ۱۳۸۶ با ارتقاء آن به دانشگاه گلستان موافقت گردید. دکتر جمشید هومن به عنوان مسئول راه‌اندازی این دانشگاه از جانب وزیر وقت علوم دکتر محمدمهدی زاهدی منصوب گردید.

در پی آن با انتصاب دکتر رنجبر طی حکم شماره ۵۳۹۸/ و مورخه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ تاسیس و توسعه این دانشگاه عملی گردید. در این راستا طی صورتجلسه‌ای به همین تاریخ و با امضاء خرمشاد معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، روسای دو دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی، سه دانشکده علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهندسی علی‌آباد بدون امکانات فیزیکی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی (اداری و هیئت علمی)، به دانشگاه گلستان منتقل و این دانشگاه کار خود را آغاز نمود.[۴]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *