افزایش همکاری های دانشگاهی بین ایران و مجارستان

افزایش همکاری های دانشگاهی بین ایران و مجارستان

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، ‘علی اصغر پیوندی’ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که در صدر یک هیات علمی پژوهشی به مجارستان سفر کرده است در دیدارهای جداگانه با روسای دانشگاه علوم پژشکی «سملوایز» بوداپست و دانشگاه علوم پزشکی شهر «دبرسن» مجارستان بر توسعه های همکاری های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور و خصوصا همکاری های دارویی تاکید کرد.
پیوندی در دیدار با ‘آگستون سیل’ رئیبس دانشگاه علوم پزشکی سلموایز با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، خواهان همکاری های دو دانشگاه در زمینه هایی همچون تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری های تحقیقاتی مشترک در زمینه های علمی و فناوری های پزشکی و دارویی شد که مورد استقبال طرف مجاری قرار گرفت.
رئیس داشنگاه سلموایز نیز با تاکید بر اهمیت این نوع از همکاری ها، خواهان امضای یادداشت تفاهم همکاری های دو دانشگاه در آینده نزدیک شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با سفر به شهر دبرسن مجارستان نیز با ‘زولتان سیلواشی’ رئیس دانشگاه دبرسن نیز دیدار و گفت و گو کرده و زمینه های همکاری میان دو دانشگاه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
در این ملاقات طرفین با اشاره به ظرفیت های دو دانشگاه و همچنین با توجه به حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های مجارستان خواهان افزایش همکاری های علمی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف شدند.
پیوندی و هیات همراه علاوه بر این دیدارها از چندین شرکت فعال در بخش تحقیقات دارویی بازدید کردند و زمینه های همکاری های تحقیقاتی با این شرکت ها را مورد بررسی قرار دادند.
یادآوری می شود، بیش از یک هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مجارستان مشغول به تحصیل بوده و حضور آنها در این کشور آنچنان پر رنگ است که ‘یانوش ادر’ رئیس جمهور مجارستان در اولین دیدارش با ‘غلامعلی رجبی’ سفیر جدید کشورمان در بوداپست با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشورش تاکید کرده بود: حضور این تعداد دانشجوی ایرانی در مجارستان بستر مناسبی را برای افزایش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف را فراهم ساخته و باید از آن بهره برداری کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *