پذیرش در دانشگاه ها و مراکز علمی تایلند همراه با برآورد تمامی هزینه ها

پذیرش دردانشگاهها و مراکز علمی تایلند همراه با برآورد تمامی هزینه ها

افزایش همکاری های دانشگاهی بین ایران و مجارستان

کشور  با دارا بودن بزرگترین و بهترین دانشگاههای بین اللمللی در خود و با توجه به شرایط مناسب جهت ادامه تحصیل و هزینه زندگی بسیار ارزان محل مناسبی برای دانشجویان عزیز میباشد . لازم به ذکر است که وزارت علوم ایران به تازگی چندین دانشگاه در تایلند را مورد تایید قرار داده است . اکثر دانشگاههای تایلند با دارا بودن رتبه های بالای دانشگاهی جزء موفق ترین دانشگاههای آسیا می باشند .

دانشگاه ها با دارا بودن دانشجویانی که از 40 کشور دنیا جهت ادامه تحصیل به تایلند مهاجرت میکنند جزء موفق ترین دانشگاههای آسیا میباشند .این دانشگاهها دارای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در رشته های مهندسی و علوم انسانی میباشند . دانشگاههای تایلند اغلب در اطراف پایتخت آن که بانکوک میباشد واقع گردیده و مجموعه ایی کامل جهت اقامت و زندگی را برای دانشجویان فراهم نموده اند .
یک مساله بسیار مهم پیدا کردن دانشگاه انگلیسی زبان است چون به این صورت شما به آخرین مباحث روز دست یافته وهمیشه هم به روز می مانید.امکان کار و فعالیت و زندگی را نیز در یک محیط جهانی بدست می آوریم.
نکته دیگر انجام تحصیل به صورت تمام وقت است ، دنبال تحصیل مکاتبه ای نباشید چون اکثرا از محتوای علمی بی بهره اند و از همه بدتر اینکه با تحصیل مکاتبه ای از تجربه پربار دوران دانشجوئی در یک کشور خارجی محروم می مانید.
کشور تایلند در چند ساله گذشته بسیار پیشرفت کرده و بخصوص در زمینه فناوری اطلاعات در حال تلاش به سطح استاندارد جهانی می باشد. سرعت پیشرفت و آهنگ توسعه این کشور در امر آموزش عالی کاملا چشمگیر است.هزینه های تحصیلی و زندگی و شهریه دانشگاه تایلند هم در مقایسه با کشورهای همطراز خود مثل ( مالزی – هند – سنگاپور و ….) بسیار کمتر و قابل ملاحظه می باشد.

اكثر رشته‌هاي مقطع كارشناسي دانشگاههای تایلند چهار سال طول مي‌كشد به استثناي دوره پزشكي كه هفت سال، دندانپزشكي شش سال و دامپزشكي كه پنج 5 سال طول مي‌كشد.براي اخذ مدرك كارشناسي در دانشگاه‌هاي تايلند گذراندن 128 واحد درسي ضروري است.
بنده به انهای که قصد دارند در تایلند ادامه تحصیل بدهند یک توصیه دارم اینکه شما یک دوره زبان انگلیسی سه یا شش ماهه بروید تایلند چون مدرک زبان برای ثبت نام نیاز اولا و بعدش اگر از فضا و شرایط تایلند خوشتون آمد و پسندید بروید برای تحصیل در دانشگاههای تایلند که در خصوص پذیرش دورهای زبان تایلند ما در خدمتتانیم اطلاعات بیشترش را از اینجا ببینید

لیست دانشگاههای تایلند مورد تایید وزارت علوم ایران :

Assumption University (ABAC)

Asian Institute of Technology (AIT)

King Mongkut’s University

Ramkhamhaeng University
هرچنددر ایران  كشور تايلند به عنوان كشور توريستي در آسيا شناخته شده است ولي ثبات اقتصاد كلان،  وجود محيط خارجي مناسب و اتخاذ سياست هاي اقتصادي برون گرايانه، دخالت هاي اندك دولت در اقتصاد وداشتن بخش خصوصي مولد ،مستقل و گسترده و درنهایت  توسعه مناطق آزاد اقتصادي و صنعتي موجب شده است تا کشور تایلند  در 4دهه گذشته بتواند  به چنان سطح بالائی از رشد با ثبات اقتصادی دست بیابد که با پیشی گرفتن از کشورهای مالزی و اندونزی (رقبای خود در مرحله دوم معجزه اقتصادی شرق) به عنوان پنجمین ببرآسیائی مطرح گردید. تایلند به واسطه تغییر ساختاراقتصادی از کشاورزی به صنعتی، دیگر تنها به صادرات کشاورزی بسنده نکرده است و بخش بزرگی از صادرات این کشور را کالای صنعتی تشکیل میدهد.آمار ذیل خود گواه این مطلب است:
-دومين توليد کننده  خودروهاي پيكاپ در جهان
– بزرگترين توليد كننده جهاني قطعات كامپيوتر
-یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهانی پوشاک
-سومین تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع در جهان
-یکی از بزرگترین صادرکنندگان میگو ،مرغ و برنج در جهان
– سومین صادر کننده شکر در جهان

در اين بين دانشگاه هاي به نام و معروف  تايلند نیز همپای رشد اقتصادی کشور با استناد به معتبرترين سايت هاي رتبه بندي دانشگاه هاي جهان توانسته اند با كيفيتي قابل قبول و برنامه اي استاندارد ،رتبه هاي مناسبي را در بين كشورهاي آسيايي كسب كنند.شاید جالب باشد که بدانید بهترین دانشگاه، در بین کشورهای هند ،مالزی ،فیلیپین و تایلند در بانکوک می باشد.
کیفیت قابل توجه دانشگاه های تایلند در منطقه جنوب شرق آسیا همراه با شهریه ای مناسب  و هزینه های پائین زندگی  موجب شده است وزارت علوم نیز در چند سال اخیر 4 دانشگاه

موسسه اعزام دانشجوئی ویستا ( با مجوز رسمی از وزارت علوم ) به عنوان تنها موسسه مجاز اعزام دانشجو به تایلند ، هم اینک جهت متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ،شرایطی فراهم کرده است که داوطلبین  با احراز حداقل شرایط پذیرش و عدم نیاز به مدارک آزمونهای زبان مانند تافل و آیلتس(در اغلب رشته ها ) ،داوطلبان  بتوانند به ادامه تحصیل در رشته های متنوع این دانشگاه ها در مقاطع مختلف تحصیلی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *