ادامه تحصیل در مراکز علمی مالزی همراه با برآورد تمامی هزینه ها

ادامهتحصیلدر مراکز علمی مالزی همراه با برآورد تمامی هزینه ها

index-jpg%d8%a7%d8%aa%d8%aa%d8%aa

 

 

ورود به مالزی  
از ايران پروازهای مختلفی به مالزی انجام می شود. دانشجويان برای ورود به مالزی نيازمند پذيرش تحصيلی و ويزای تحصيلی معتبر هستند و یا می توانند بدون اخذ ویزا به مالزی وارد شوند و در فرودگاه ویزای اجتماعی سه ماهه رایگان دریافت کنند.
دوره آشنايی با دانشگاه
پس از ورود و در هفته اول،  دانشگاه دوره ای را برای آشنايی با دانشگاه، امکانات، شرايط زندگی و… برای دانشجويان برگزار می کند و اطلاعات فراوان و مفيدی را به دانشجويان ارائه می کند.
اسکان
قيمت خوابگاه معمولاً بين 150 تا 250 دلار است. خانم ها هم دارای خوابگاه مجزا هستند. خوابگاه، علاوه بر اين امکانات؛ خشکشويی لباس، تخت، اتاق استراحت ، ميز، تلويزيون، امکانات ورزشی، نمازخانه و غيره را در بر می گيرد و تمامی اتاق های خوابگاه  دارای اتصال پر سرعت خطوط اينترنت هستند. عده ای از دانشجويان هم که مايلند می توانند در خارج از دانشگاه اقامت کنند.قيمت آپارتمان يا خانه (معمولا سه اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نيم ساعت تا دانشگاه ، ماهانه بين 400 تا 800  دلار است. معمولاً دانشجويان به طور مشترک خانه مي‌گيرند. اين خانه ها دارای وسايل زندگی هستند و سرويس هايی نيز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجويان در نظر گرفته شده است.يکی از محاسن تحصيل در مالزی، اين است که دانشجو نياز به تهيه وسايل خانه يا وسيله نقليه ندارد و رفت و آمد درون شهری و برون شهری به صورت منظم و ارزان با اتوبوس، مترو و قطار در دسترس است.
هزینه های تحصیل در مالزی
هزینه در دانشگاه های مختلف و برای مقاطع و رشته های مختلف بسیار متفاوت است. به طور خلاصه بین 7 تا 14 هزار دلار در سال برای شهریه و خوابگاه هزینه در بر دارد.
اگر این هزینه ها را کمی دقیق تر بررسی شوند بدین شکل خواهد بود:
هزینه تقریبی مقاطع مختلف تحصیلی :
  • دوره های زبان در کالج: 800 دلار در ماه (به همراه خوابگاه)
  • دوره پیش دانشگاهی: 10 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • مقطع کارشناسی: 12 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • کارشناسی ارشد: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • دکتری: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
در مالزی دانشجویان اجازه کار ندارند و لذا می بایست کلیه هزینه های تحصیل و زندگی را از ایران تامین کنند.علاوه بر هزینه های تحصیل و خوابگاه؛ هزینه هایی نیز جهت خوراک؛ رفت و آمد؛ وسائل تحصیلی و تفریحات دانشجو می بایست در نظر گرفته شود که حدودا 400 دلار در ماه خواهد بود.با توضیحات ذکر شده برای مثال دانشجو جهت گذراندن یک دوره ده ماهه کالج زبان به 12 هزار دلار ساپورت نیاز خواهد داشت و به همین شکل برای هر سال از دوره کارشناسی به 16  هزار دلار و برای هر سال در تحصیلات تکمیلی به 11  هزار دلار ساپورت مالی نیاز است.
بيمه دانشجويی
کليه دانشجويان از بيمه درمانی کامل برخوردارند و هزينه اين بيمه، تنها سالی 50 دلار برآورد می شود که به نسبت امکانات و مزايا بسيار باصرفه است. اين بيمه برای کل بيمارستان ها و حوادث در سرتاسر مالزی معتبر است.
امکان کار
دانشجويانی که فاقد اجازه کار هستند، قانوناً نمی‌توانند مشغول به‌کار شوند. البته افرادی که به دليل نوع تحصيلات نياز به کارآموزی در شرکت ها و کارخانه ها دارند، برای کار و دريافت حقوق مشکلی از اين جهت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *