فرصت های برتر برای ادامه تحصیل در مراکز عالی پرتغال و وارد شدن در بازار کار

فرصت های برتر برای ادامهتحصیلدر مراکز عالی پرتغال و وارد شدن در بازار کار

index-jpg%d9%87%d9%87%d9%87%d9%87%d9%87%d9%87

فهرست دانشگاه های پرتغال در نشانی اینترنتی http://goo.gl/UFUAVU  قرار دارد که حاوی بیش از 50 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی معتبر و بعضاً با اعتبار بین المللی می‌باشد. دانشگاه های پرتغال به 2 دسته دانشگاه های عمومی و دانشگاه های پلی تکنیک تقسیم بندی می‌شوند که فهرستی از معتبرترین این دسته ها در زیر ارائه شده است.
دانشگاه های دولتی پرتغال

•    Universidade da Beira Interior (Covilhã)

•    Universidade de Coimbra (Coimbra)

•    Universidade de Évora (Évora)

•    Universidade de Lisboa (Lisbon)

•    Universidade da Madeira (Funchal)

•    Universidade do Minho (Braga (the headquarters) and Guimarães)

•    Universidade Nova de Lisboa (Lisbon)

•    Universidade do Porto (Oporto)دانشگاه های پلی تکیک پرتغال

• Instituto Politécnico de Bragança (Bragança)

• Instituto Politécnico de Castelo Branco (Castelo Branco)

• Instituto Politécnico de Coimbra (Coimbra)

• Instituto Politécnico de Leiria (Leiria)

• Instituto Politécnico de Lisboa (Lisbon)

• Instituto Politécnico de Portalegre (Portalegre)

• Instituto Politécnico de Santarém (Santarém)
• Instituto Politécnico de Setúbal (Setúbal)

• Instituto Politécnico de Tomar (Tomar)

• Instituto Politécnico de Viana do Castelo (Viana do Castelo)

• Instituto Politécnico de Viseu (Viseu)• Instituto Politécnico do Cávado e do Ave (Barcelos)

دانشگاه پلی تکنیک کویمبرا پرتغال، یکی از مقاصد دانشگاهی ایرانیان در یک دهه اخیر بوده است که شمار زیادی از ایرانیان را در خود جای داده است. این دانشگاه دولتی بزرگ و مشهور پرتغال که در شهر کویمبرا قرار دارد، در اواخر قرن دوازدهم میلادی تأسیس شد و هم اینک بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه کویمبرا را یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های جهان می‌دانند. دانشکده هنر های زیبا، مهندسی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی و زیستی، علوم اجتماعی، پزشکی و فناوری و ورزش، از جمله دانشکده های این دانشگاه معتبر پرتغال می‌باشد. در جون 2013 میلادی، سازمان یونسکو، این دانشگاه را در فهرست میراث جهانی UNESCO World Heritage قرار دارد. این دانشگاه در نشانی http://www.uc.pt/en قرار دارد.

زبان تحصیل در این دانشگاه تلفیقی از پرتغالی و انگلیسی می‌باشد و رشته های مختلفی در مقاطع ارشد و دکترا برای تحصیل به این زبان ها در این دانشگاه موجود است. ویدئو زیر، نگاهی دارد به این شهر کوچک پرتغال  دوره های تحصیلی در این دانشگاه به صورت 1st Cycle Studies و (2nd Cycle Studies (Masters و  (3rd Cycle Studies (PhD’s ارائه شده است که به ترتیب مربوط به دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌باشد. دریافت پذیرش از مقطع دکترای این دانشگاه بیشتر، به بررسی رزومه تحصیلی مخاطبان مربوط می‌شود و سخت گیری چندانی درباره ارائه مدرک زبان و توصیه نامه های خاص ارائه نمی‌شود. در صورتی که در دوره دکترا در این دانشگاه پذیرفته شوید، باید سالانه حدود 3 هزار یورو شهریه پرداخت کنید.

رشته های دکترا در این دانشگاه، بیش از 60 رشته را شامل می‌شود که از مهندسی محیط زیست تا عمران و معماری و توسعه پایدار، طبقه بندی می‌شود. این دانشگاه در رشته باستان شناسی هم برای ایرانیان علاقمند به این موضوع نیز در سطح دکترا، فرصت تحصیلی و تحقیقاتی فراهم کرده است که جالب توجه می‌باشد. دانشجویان ارشد و دکترا، برای فارغ التحصیلی می‌بایست به ترتیب 120 واحد و 240 واحد کورس مصوب دانشگاه را نسبت به رشته انتخابی خود، با موفقیت طی کنند.

پارک فناوری معتبر و بزرگ دانشگاه کویمبرا، فرصت خوبی برای تعامل فعالان در پارک های فناوری ایران است که با این مجموعه در اروپا در ارتباط بوده و فرصت های تجاری و تحقیقاتی مشترک را پایه ریزی کنند. همه اطلاعات مربوط به متقاضیان بین المللی دانشگاه معتبر کویمبرا، در بخش بین المل دانشگاه در دسترس می‌باشد که شما به عنوان متقاضی تحصیل در این دانشگاه، باید ابتدا این بخش و شرایط آن را ملاحظه کنید. شناسایی دانشجویان ایرانی فعال در این دانشگاه را از طریق گوگل انجام داده و بر اساس شیوه‌های تعامل با دانشجویان، با آن ها برای ارتقای شانس پذیرش خود در ارتباط باشید.

یکی از مراکز معتبر تحصیلی در این کشور، ام آی تی پرتغال می‌باشد که در نشانی http://www.mitportugal.org در دسترس می‌باشد. این مرکز آموزشی، در واقع با موسسه های مختلف علمی و تحقیقاتی در اروپا در تعامل است و دوره های تحصیلی مشترکی را در این مرکز برگزار می‌کند.رشته‌هایی مانند فناوری زیستی، طراحی و مهندسی تولید پیشرفته، سیستم های انرژی پایدار، سیستم هال حمل و نقل و مدیریت خلاقیت و کارآفرینی، از جمله مواردی است که در این مرکز تحقیقاتی پرتغال در اختیار علاقمندان به تحصیل قرار گرفته است. در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته مهندسی توسعه پایدار باشید، باید به مدت یکسال، کورس های مربوط به را بگذرانید و یکی از سه موضوع محیط زیست پایدار، برنامه ریزی انرژی سبز و شبکه های انرژی هوشمند را به عنوان موضوع پایان نامه تحقیقاتی انتخاب کنید. دانشگاه کویمبرا، لیسبون و پورتو، از همکاران این مرکز آموزشی می‌باشند که شرایط بورسیه آن نیز در بخش بورسیه در دسترس می‌باشد. این ویدئو، نگاهی دارد به آموزش در این مرکز علمی پرتالیکی دیگر از دانشگاه های معتبر این کشور، دانشگاه PU می‌باشد که در نشانی http://goo.gl/bmjzKc در دسترس می‌باشد. این دانشگاه همانند دانشگاه کویمبرا، فرصت های تحصیلی متنوعی را در اختیار مشتاقان به تحصیل در این مرکز علمی معتبر قرار داده است.هزاران دانشجوی بین المللی و حتی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، فرصتی برای زندگی و تحصیل در یک محیط چند فرهنگی در کشور ارزان پرتغال است که اطلاعات تکمیلی در بخش بین المللی دانشگاه ارائه شده است. تحصیل در محیط های چند فرهنگی و چند ملیتی را نباید از ذهن دور کرد. فرصتی که شاید در کشور خود در اختیار نداشته باشید و بتواند فرصت های متنوعی را برای شما در دوران تحصیل خلق کند.
دانشجویان خارجی در این دانشگاه از ملیت های مختلف آسیایی و اروپایی و حتی امریکایی هستند و این قضیه نشان دهنده وجهه بین المللی ممتاز این دانشگاه معتبر در پرتغال می‌باشد که باید در نظر داشته باشید. همواره این دانشگاه را در سر لیست دانشگاه های مورد نظر در پرتغال قرار دهید.دانشگاه پورتو، در زمره 150 دانشگاه برتر در قاره سبز است که تا کنون میزبان کسب و کارهای مختلفی در 500 رشته بوده است. بیش از 90 رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه تدریس می‌شود که اطلاعات دقیق تر و به روزان را می‌توانید در بخش دکترا ملاحظه کنید. شهریه دانشجویان دکترا، سالانه حدود 2750 یورو تعیین شده که به صورت اقساط نیز قابل پرداخت می‌باشد. این شهریه به نسبت شهریه های دانشگاه های سوئد و هلند، بسیار ناچیز است. قابل ذکر است که طول مدت تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه، 3 سال برآورد شده است. از حقوق تا مهندسی محیط زیست، برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه فرصت‌هایی موجود است. جهت آشنایی با این دانشگاه، ویدئوی زیر را در 2 دقیقه مشاهده کنید. سفری سریع برای مشاهده دانشگاه از زوایای مختلف.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *