جذب نیروی کار با مدرک تحصیلی در امریکا و بیان تمام شرایط لازم

جذب نیروی کار با مدرک تحصیلی در امریکاو بیان تمام شرایط لازم

index-jpg%d8%b2%d8%b2%d8%b2

صنعت تولید و بسته‌بندی گوشت کانادا با کمبود نیروی کار دائم مواجه است”. این بیانیه یک مقام ارشد اشتغال و کار در کانادا است که در سایت خبری ipolitics.ca در روز ۱۱ می، ۲۰۱۵ منتشر شد. همانطور که مطلع هستید در چند سال اخیر تغییرات نزولی زیادی در برنامه‌های مهاجرتی کانادا، چه اقامت دائم برای متخصصان و چه برنامه‌های ویزای موقت و کار اعمال شده است و طبیعتا بعد از چند سال تازه اثرات منفی‌ این تغییرات در صنایع مختلف کانادا احساس می شود.

به عقیده آقای استیون وست، مدیر برنامه مهاجرتی نیروی کار موقت خارجی‌ در کانادا “چیزی که در صنعت گوشت وجود دارد کمبود نیروی کار دائم است که احتیاج به یک راه حل دائمی و جدی دارد”. این مطلب در جلسه سالانه شورای صنعت گوشت کانادا مطرح شد. در این جلسه, شرکتهای تولید و بسته‌بندی گوشت کانادا اعلام کرده‌اند که در حال حاضر حداقل به تعداد ۱۰۰۰ نیروی کار برای کار در صنعت گوشت کانادا احتیاج است تا تولیدات به میزان فعلی ادامه پیدا کند. کارفرمایان شرکت کننده در کنفرانس مکرراً به این موضوع اشاره کردند که دولت و وزارت کار به این نکته هیچ توجهی ندارند که شهروندان کانادایی معمولا تمایلی به فعالیت در چنین مشاغلی ندارند و استخدام نیروی کار خارجی برای فعالیت در این مشاغل هیچ تاثیری در افزایش نرخ بیکاری در بین شهروندان کانادایی نخواهد داشت. در چند سال اخیر بدلیل مشکل کمبود نیروی کار چندین کارخانه تولید و بسته بندی گوشت مجبور به کاهش چشمگیر تولیدات خود شده‌اند. آقای استیون وست در آخر کنفرانس اظهار داشت که راه حل دائمی به نظر ایشان باید به وسیله یک برنامه مهاجرتی باشد و تلاش کارفرمایان برای جذب نیروی کار با پرداخت حقوقهای بالا و دادن فرصتهای آموزشی‌ به نیروهای کاری کافی‌ نخواهد بود.

 مشکل کمبود نیروی کار فقط مختص به شرکتهای تولید و بسته‌بندی گوشت نیست. صنعت دامداری و کشاورزی کانادا در کل به علت محدودیتهایی قانونی‌ شدید چند سال گذشته بر برنامه‌های مهاجرت موقت و دائم در معرض خطر جدی می‌باشد . حدود ۵۰ ارگان کشاورزی از سراسر کشور کانادا به طور جدی خواستار افتتاح یک برنامه مهاجرتی مخصوص صنعت کشاورزی شدند ولی‌ علیرغم اصرار صنعت کشاورزی و پرورش ماهی‌ که نگرانند کمبود نیروی کار صنعتشان را از کار خواهد انداخت، وزیر مهاجرت و وزیر کار کانادا همچنان عقیده دارند که کمک به این کمبودها باید توسط شهروندان کانادایی و تعداد کمی‌ مهاجران موقت انجام گیرد و حاضر به ارائه برنامه مهاجرتی و دادن اقامت دائم به کارگران خارجی نیستند.

خوشبختانه اداره مهاجرت آمریکا برای مشکلات کمبود نیروی کار تخصصی و غیر تخصصی برنامه مهاجرتی Eb3 را ارائه میدهد. اداره مهاجرت آمریکا سالانه به حدود ۱۴۰,۰۰۰ متقاضی و خانواده شان ویزای اقامت دائم آمریکا از طریق اشتغال اعطاء می کند. روش مهاجرت به آمریکا از طریق اشتغال EB3 از کم شرط ترین روشهای مهاجرت است. در این روش متقاضی نیاز به هیچ مدرکی مانند تحصیلات عالیه, سابقه کار طولانی مدت, مدرک زبان انگلیسی, سرمایه گذاری و غیره ندارد.  مهمترین شرط و مدرک برای تشکیل پرونده و اقدام برای مهاجرت به آمریکا از طریق اشتغال, داشتن یک پیشنهاد کاری رسمی و مورد تایید وزارت کار آمریکا از یک کارفرمای آمریکایی می باشد. خوشبختانه در حال حاضر تعداد محدودی پیشنهاد کاری رسمی و مورد تایید وزارت کار آمریکا در مشاغل مختلف در اختیار ما قرار گرفته است. از جمله چند ارگان فعال در صنعت تولید گوشت در شهرهای مختلف آمریکا هم اکنون درحال استخدام نیروی کار خارجی هستند. لطفا برای رزرو یکی‌ از این پیشنهادهای کاری برای خود با ما تماس بگیرید و برای گرفتن اقامت دائم آمریکا اقدام کنید. (اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا از طریق اشتغال EB3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *