حجم سنگین آزمون کتبی دکتری در فاصله 4 ماه باقی مانده به زمان آزمون

حجم سنگین آزمون کتبی دکتریدر فاصله 4 ماه باقی مانده به زمان آزمون

 

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید شد

 

وزن سنگین آزمون کتبی دکتری تخصصی

به ۶ آبان ماه رسیدیم و امروز دقیقاً در فاصله‌ای ۴ ماهه نسبت به آزمون دکتری قرار گرفته‌ایم؛ فاصله‌ای کوتاه اما سرنوشت‌ساز.

بسیاری داوطلبان مطالعه برای کنکور دکتری را آغاز کرده‌اند و با تمام توان در تلاش هستند حداکثر آمادگی لازم را برای این رقابت کسب نمایند.

آزمون دکتری در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته از دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه تشکیل شده است. امروز قصد داریم در مورد بخش کلیدی آن یعنی آزمون کتبی صحبت کنیم.

در آیین‌نامه جدید پذیرش دکتری تخصصی برای بخش آزمون کتبی، وزنی ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است و بنابراین در ظاهر نیمی از موفقیت شما در آزمون به آن وابسته است. اما حقیقت این است که وزن این بخش بسیار بیشتر از این عدد است. در واقع برای بسیاری از داوطلبان، وزن این بخش ۱۰۰ درصد است. چرا که شما برای رسیدن به بخش مصاحبه و ادامه مسیر نیازمند عبور از بخش کتبی دکتری هستید. اگر از این بخش عبور نکنید، وزن ۵۰ درصدی مصاحبه هیچ تأثیری در پذیرش شما نخواهد داشت. هر قدر هم که رزومه پرباری داشته باشید، هر قدر پایان‌نامه‌تان عمیق و وزین باشد، هر میزان که به زبان انگلیسی مسلط باشید و با هر میزان هنر اداره جلسه مصاحبه، اگر از سد آزمون کتبی عبور نکرده باشید، کسی از توانایی‌های شما خبردار نخواهد شد.

پس هر چه زودتر آزمون کتبی را جدی و جدی‌تر بگیرید. اگر هنوز در رابطه با منابع مشکل دارید از دوستان خود در انجمن‌هایی که لینک ورود آنها در پایین همه صفحات سایت قرار دارد کمک بگیرید، زبان و استعداد را پابه‌پای دروس تخصصی جلو ببرید و سعی کنید هر روز بیشتر از روز قبل در فضای کنکور قرار بگیرید. یادتان نرود اگر خوب تلاش کنید، ۱۰۰ درصدی آزمون کتبی را احساس نخواهید کرد.

با آرزوی موفقیت برای تمامی کاربران عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *