نبود شفافیت در پذیرش دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی/وزارت علوم

نبود شفافیت در پذیرش دکتری تخصصی دانشگاهآزاد اسلامی/وزارت علوم

جذب ۲۰ هزار هیات علمی در دانشگاه آزاد

مدیر کل دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم گفت: هنوز کسی نمی داند چند دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد پذیرش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارن ابری نیا، تصریح کرد: ما مجوز موسسات غیردولتی را در شورای گسترش صادر می کنیم و حتی یک دانشجو خارج از سیستم سازمان سنجش پذیرش نمی شود در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی از این مساله تبعیت نکرده و پذیرش دانشجو را به صورت اختیاری انجام می دهد و از سیستم متمرکز سنجش پیروی نمی کند.

مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم در شهریور ماه امسال با یک بار پذیرش ۴ هزار ۶۰۰ کد رشته موافقت کرد تا به دانشگاه آزاد فرصت دهد تا این کد رشته ها را اصلاح کند، همین تعداد نیز پر از مشکل است، هیات علمی استانداردی ندارد، دانشگاه آزاد حتی ظرفیت رشته را نیز رعایت نمی کند.

وی افزود: دانشگاه های غیردولتی که تحت نظر وزارت علوم هستند، نمی توانند بیشتر از ۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش کنند، اما از واحدهای دانشگاه آزاد گزارش های متعددی وجود دارد که در واحدهایی ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در کارشناسی ارشد پذیرفته است.

ابری نیا یادآور شد: ما به دنبال این هستیم دانشگاه آزاد که سهم موثری از آموزش عالی را برعهده دارد، ارتقاء کیفیت یابد و روندی را که طی می کند، روند خوبی باشد. با وجود اینکه دانشگاه آزادی ها از شفاف سازی صحبت می کنند، هنوز کسی نمی داند چند دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد پذیرش شده است.

ابری نیا افزود: اگر در همین ۴۶۰۰ کد رشته محل که یک بار مجوز پذیرش داده شده است نیز ساختار خود را اصلاح نکنند، نمی توانند دانشجو پذیرش کنند. با توجه به این مساله، حتی گزارش هایی وجود دارد که این دانشگاه در کد رشته هایی که بدون مجوز هستند در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش کرده و اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *