منابع آزمون دستیاری دندانپزشکی سال آینده تغییر نمی‌کند

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت منابع آزمون دوره تخصصی دندانپزشکی برای سال آینده همانند سال ۹۵ خواهد بود.

دکتر حمید اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت قرار بود منابع آزمون برای پذیرش دانشجویان دوره تخصصی دندانپزشکی سال ۹۶ از کتب “مرجع دندانپزشکی” نیز استفاده شود ولی به دلیل نگرایی برخی داوطلبان این موضوع با ابلاغ و صدور بخشنامه اخیر معاونت آموزشی این وزارتخانه لغو شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل تصمیم فوق این بود که به نظر می رسید داوطلبان برای مطالعه کتب “مرجع دندانپزشکی” فرصت کافی در اختیار نداشته و علیرغم اینکه انتشار این کتب از سال قبل شروع شده ولی برخی از داوطلبان هنوز موفق به تهیه این کتب نیز نشده بودند، در نتیجه قرار شد منابع آزمون پذیرش دوره‌های دستیاری دندانپزشکی سال آینده بدون تغییر باشد.

دکتر اکبری یادآور شد: مجموعه کتب “مرجع دندانپزشکی” از سال ۹۷ به عنوان مرجع آزمون تخصصی دندانپزشکی کشور معرفی و مورد استناد واقع می شوند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان بر ضرورت تدوین کتب مرجع برای همه رشته های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر از اساتید حیطه های مختلف علوم پزشکی خواسته شده تا در راستای دستیابی به مرجعیت علمی کشور، در تدوین کتب مرجع تلاش کنند چرا که در صورت تدوین این کتب، علاوه بر بومی سازی دانش وارد شده از مراکز معتبر بین المللی، بستری برای نشر و کاربست دانش بومی فراهم می کنند که اساتید ارزشمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور دست اندرکار تولید آن هستند.