چند خبر از دانشگاه

چند خبر از دانشگاه

به گزارش روز یکشنبه  کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا ، مستند «شب نامه» با حضور عوامل سازنده و استقبال دانشجویان در دانشگاه امام صادق (ع) اکران شد.
این مستند 100دقیقه ای توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و به تهیه کنندگی موسسه سفیر فیلم تولید شده و به لایه های پنهان نفوذ در قالب استارت آپ ها و همچنین شبکه های بخش خصوصی و دولتی می‌پردازد.
پس از پخش این مستند، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور عوامل سازنده فیلم برگزار شد.

** نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 95 از فردا منتشر می شود
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 95 از فردا (دوشنبه 10 آبان ماه) بر روی سایت سازمان منتشر می شود.
وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته شدگان کد رشته محل های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محل های دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، فردا (دوشنبه) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تمام پذیرفته شدگان مذکور، ضرورت دارد، برای اطلاع از زمان ثبت نام در دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، براساس مفاد اطلاعیه ای که به همراه فهرست اسامی آنان برروی سایت سازمان قرار می گیرد؛ اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین فهرست اسامی تعدادی از داوطلبان به عنوان معرفی شده چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص، اعلام می شود؛ بنابراین ضرورت دارد این قبیل از داوطلبان براساس برنامه زمانی، که از روز چهارشنبه 12 آبان ماه 95 بر روی سایت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذی ربط قرار می گیرد؛ اقدام کنند.
ظرفیت پذیرش کد رشته محل های جدید و تکمیل ظرفیت برخی کد رشته محل های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش دانشجو 84 هزار و 200 نفر است.
180 هزار و 86 نفر در کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شدند که 85 هزار و 547 نفر زن و 94 هزار و 539 نفر مرد بودند.
برای شرکت در این آزمون، 761 هزار و 273 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 392 هزار و 559 نفر زن و و 368 هزار و 714 نفر مرد بودند.
از تعداد 761 هزار و 273 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 566 هزار و 159 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و از میان حاضرین در جلسه آزمون تعداد 444 هزار و 532 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

** طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پیام نور برگزار می شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور از برگزاری دوره های مختلف هم اندیشی و طرح ضیافت اندیشه و ارتقای اساتید در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام صادق جمشیدی راد مهم ترین محورهای این طرح را مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، امنیت ملی و فضای مجازی عنوان کرد.
وی گفت: در این راستا، نخستین جلسه هم اندیشی با موضوع «راهکارهای عملی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در پرتو اصول اساسی اسلام در رفع مشکلات معیشتی»، روز دوشنبه 10 آبان ماه با حضور اعضای علمی در سازمان مرکزی و به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار می شود.
جمشیدی راد با عنوان اینکه تاکنون 100 نفر از اعضای هیات علمی برای شرکت در این هم اندیشی ثبت نام کرده اند، افزود: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی مردم، وظیفه ای جدی است که انتظار می رود دانشگاهیان و اعضای هیات علمی در این راستا گام های ارزشمندی بردارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور یادآور شد: متاسفانه تاکنون اقدام مشهودی در زمینه تحقق مطالبات و منویات مقام معظم رهبری صورت نگرفته که امیدواریم با مشارکت و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و گروه اقتصاد، جلسات هم اندیشی تشکیل و نتایج ارزشمندی ارائه شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *