افزایش غیر قانونی رشته ها به واحدکرج هم سرایت کرد

index

افزایش غیر قانونی رشته هابه واحدکرج هم سرایت کرد

 رشته مقطع دکتری و ۵۱ رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج فاقد مجوز وزارت علوم می باشد.

به گزارش گروه استانی “تیتریک”، در حال حاضر بر اساس اعلام سایت رسمی وزارت علوم تنها ۴۶ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ رشته در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد کرج دارای مجوز رسمی هستند. این در حالی است که طبق اظهار نظر دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد واحد کرج تعداد رشته های دکتری این واحد ۵۵ رشته و مقطع کارشناسی ارشد نیز ۹۷ رشته می باشد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خبری فهرست رشته های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را طی جدولی اعلام کرد که در بر اساس آن در دانشگاه آزاد واحد کرج تنها ۴۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته در مقطع دکتری دارای مجوز لازم هستند.

این در حالی است که دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد کرج ، مهرماه سال اخیر اعلام کرده بود که با افزایش رشته های تحصیلی این دانشگاه، تعداد مقاطع دکتری ۵۵ رشته و کارشناسی ارشد نیز ۹۷ رشته رسیده است.

بر این اساس می توان نتیجه گرفت که ۴۵ رشته مقطع دکتری و ۵۱ رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج فاقد مجوز وزارت علوم می باشد.

این نکته باید قابل توجه کلیه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلات خود در این دانشگاه را دارند قرار گیرد تا احیاناً در آینده با مشکلات قانونی و آیین نامه ای مدارک علمی خود مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *