دانشجویان از رسانه ها برای کسب علم استفاده کنند

علی ابطحی روز شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به روند سریع تولید علم در جهان تصریح کرد: اگر دانشجویان خود را محدود به کسب علم فقط از روی کتاب ها و نوشته ها کنند، از علم عقب خواهند ماند.
وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس دانشجویان باید از امکانات مجلات و رسانه های جمعی برای کسب بیشتر علم استفاده کنند، افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد این امکان فراهم شده که دانشجویان و اساتید بتوانند مجلاتی با موضوع های علمی و پژوهشی منتشر می کنند.
ابطحی اظهار کرد: روند توسعه و تولید علم در ایران طی دهه گذشته 11 برابر متوسط در سطح جهان بوده که 30 درصد از این تولیدات به حوزه پزشکی اختصاص داشته است.
وی دانشگاه آزاد را در زمینه تولید علم بسیار موفق دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد با 25 دانشکده پزشکی، دارو سازی و دندان پزشکی و حدود 200 رشته محل پرستاری و پیراپزشکی، 20 تا 40 درصد از تولید علم را در اختیار گرفته است.
معاون دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه در امتحانات جامع علوم پایه جایگاه های بالایی را به خود اختصاص داده اند، افزود: 26 نفر از این فارغ التحصیلان در رتبه 2.5 درصد کشوری قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: با کاهش ورودی دانشجویان در سال 93 و استاندارد سازی کلاس ها، در جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان گام برداشتیم.
ابطحی با بیان اینکه در جهت استاندارد سازی توسعه علم گام برداشتیم، گفت: بر همین اساس فارغ التحصیلان این دانشگاه در جایگاه شایسته در کشور قرار گرفته اند.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» و با حضور 900 رسانه در قالب 620 غرفه از 14 تا 21 آبان ماه از ساعت 9:30 تا 20 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *