اوکراین همکاری های علمی و آموزشی با ایران را خواستار شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، بهشتی منفرد و گریگورویچ در دیدار انجام شده، زمینه های موجود در روابط دو کشور مربوط به این حوزه، تحصیل دانشجویان ایرانی در اوکراین و همچنین همکاری های دانشگاهی را بررسی کردند.
بنا به اعلام روز شنبه پایگاه خبری سفارت جمهوری اسلامی، بهشتی منفرد ضمن اعلام آمادگی ایران برای توسعه روابط علمی و آموزشی با اوکراین، اظهار کرد که تهران آماده انعقاد تفاهم علمی بین دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد کرسی زبان اوکراینی است.
وی در باره آموزش رشته زبان فارسی در دانشگاههای اوکراین و رفع برخی مشکلات به وجود آمده در این زمینه با وزیر آموزش این کشور نیز مذاکره کرد.
بهشتی همچنین مشکلات مربوط به تایید مدرک دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را مطرح و ابراز امیدواری کرد، مسئولین وزارتخانه های آموزش و بهداشت اوکراین رایزنی های لازم را با مقام های ذیربط ایرانی در این باره انجام دهند.
وزیر آموزش و علوم اوکراین نیز ضمن اعلام آمادگی و استقبال این کشور برای توسعه همکاری های علمی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران از برنامه این وزارت خانه برای رفع مشکلات پیش آمده خبر داد.
لیلیا میخائیلوونا گریگورویچ همچنین با پیشنهاد تشکیل نشست هایی با حضور مسئولین مرتبط ایرانی به میزبانی وزارت آموزش اوکراین برای ریشه یابی مسائل پیش آمده، گفت که کی یف آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *