توسعه شرکتهای دانش بنیان شاه بیت برنامه ریزی دانشگاه آزاد است

توسعه شرکتهای دانش بنیان شاه بیت برنامه ریزی دانشگاه آزاد است

فریدون رهنمای رودپشتی روز دوشنبه همزمان با چهارمین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا اظهار داشت: در شرایط حاضر، توجه ویژه ما به اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در دانشگاه است، برای اینکه بتواند بار و فشار را از روی مخاطبان ما بردارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل، هم سیاستهای بودجه ای و هم سیاست اخذ شهریه ما انقباضی است و درصدد تامین منابع مالی غیرشهریه ای هستیم.
رهنمای رودپشتی خاطرنشان کرد: اکنون حدود یک هزار شرکت و هسته دانش بنیان در دانشگاه آزاد شکل گرفته و بسترها فراهم شده است انتظار ما بر این است که در سالهای آینده ثمرات و برکات آن را شاهد باشیم.
وی پشتیبانی از فعالیت های دانش بنیان و کمک به شکل گیری اقتصاد دانش بنیان را از رویکردهای جدی دانشگاه آزاد برشمرد و درعین حال تصریح کرد که باید توجه داشته باشیم که ثمردهی حرکت های دانش بنیان، زمان بر است.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد با اشاره به اقتضائات شرایط جدید گفت: دانشگاه بنا به شرایطی که در آن قرار گرفته است یک سری اقدامات اجتناب ناپذیر را باید انجام دهد که یکی از آنها ساماندهی سازمان کار دانشگاه است که اولین اقدام ما در این رابطه به شکل کالبدی انجام شد.
وی افزود: بر همین مبنا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد را که در سی چهل ساختمان پراکنده در محدوده خیابان پاسداران واقع شده بود را طی سالهای 92 و 93 در یک محل تجمیع کردیم که هم با ماموریت ما سازگار بوده است و هم ضمن تسهیل ارتباط با صف، صرفه جویی های هزینه ای به دنبال داشته است و البته نقصانهایی هم داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال، برطرف همین کار را برای واحدهای دانشگاهی در سالهای 93 و 94 با موفقیت به اجرا در آوردیم که آثار و برکات آن را امروز می بینیم و اگر انجام نشده بود چالش های دانشگاه بیشتر می شد.
رهنمای رودپشتی یادآور شد: این ساماندهی را در بخش نرم افزاری هم انجام دادیم و امیدواریم در بخش مغزافزاری هم اجرا کنیم.
وی بیان داشت: نیروی انسانی شاغل در دانشگاه، علیرغم اینکه در واحدهای مختلف به عنوان کارمند، مدیر و اعضای هیات علمی فعالیت می کنند ولی با توجه به پیاده سازی یک سیستم کاملا منعطف از طریق شبکه ای که طراحی کردیم به راحتی می توانیم نیروهایمان را در شبکه به کار بگیریم مثلا کارمند و استاد یک واحد را در صورت نیاز در دیگر واحدها استفاده کنیم.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد یک سیستم یکپارچه است که هیات امنای مرکزی و یک شناسنامه، بیشتر ندارد و بقیه شعبه های آن هستند به گونه ای که هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد از نظر راهبری، استقلال ندارند ولی به لحاظ مدیریتی به آنها اختیار داده می شود.
وی ‘تفکر برنامه ای و انضباط کاری’ را به عنوان یک اصل پذیرفته شده در دانشگاه آزاد ذکر کرد و گفت: در همین راستا برنامه دانشگاه را بازنگری کرده و برنامه های ششم و هفتم دانشگاه را تا 1404 مشخص کرده ایم و اکنون نقشه راهمان روشن است و به دنبال آن، سند آمایش دانشگاه را تنظیم کردیم که با واقعیت ها و اقلیم های دانشگاه آزاد سازگار باشد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان در محل مصلای امام خمینی (ره) درحال برگزاری است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *