سازمان بسیج دانشجویی جشنواره قرآنی برگزار می کند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد ذوالفقاری روز سه شنبه در نشست خبری همزمان با آغاز هفته قرآن و دانشگاه (18 تا 24 آبان )، فعالیت های مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی را در راستای اجرای اهداف شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به منظومه رهبری در بخش تربیت قرآنی، می توان مسایل مد نظر ایشان را در دو حوزه به صورت موضوعی مانند حفظ، قرائت، اذان، مفاهیم و هنرهای قرآنی و در حوزه مبنایی، تربیت همه آحاد جامعه به ویژه دانشجویان، جزو فعالیت های تربیتی قرآنی قرار داد.
ذوالفقاری افزود: یکی از مطالبات همیشگی رهبری و دغدغه ایشان انس با قرآن است و در این خصوص تمامی دستگاههای متولی باید تلاش کنند تا همه دانشجویان و مردم با قرآن مانوس شوند و به صورت کلی در بحث دانشجویی مبنا آیات قرآن و آن چیزی باشد که امام راحل و رهبری تبیین کرده اند.
وی گفت: از سوی مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی بحث جدیدی در حال راه اندازی است و آن هم تاسیس شرکت های دانش بنیان قرآن است که این موضوع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب است و بدین منظور برای دانشجویان بحث های روز کشور اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از منظر قرآن را می توان تبیین کرد.
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی گفت: این مرکز که دو دهه از تاسیس آن می گذرد عضو اصلی شورای قرآن و عترت دانشگاهها در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به دنبال آن است که تربیت قرآنی در بین دانشجویان شکل گیرد و در این راستا 9 هزار حلقه صالحین دانشجویی در این سازمان تشکیل شده که تلاش می شود خروجی این نهاد بر مبنای تربیت قرآنی باشد.
ذوالفقاری افزود: اوایل مردادماه سالجاری سند پنج ساله چشم انداز فعالیت های قرآنی بسیج دانشجویی به تصویب رسید و در چهار حوزه ساختار زیربنایی، علمی و پژوهشی، آموزشی و تبلیغی و ترویجی کار خود را شروع کرد.
وی ویژه برنامه های هفته قرآن و دانشگاه از سوی سازمان بسیج دانشجویی را شامل: برگزاری محافل انس با قرآن برای تمامی دانشجویان سراسر کشور، تجلیل از نخبگان قرآنی اساتید و دانشجویان، برپایی نمایشگاه های قرآن و عترت و رونمایی از کتاب سبک زندگی قرآنی و سایت مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی به نشانی quranu.ebso.ir ، اعلام کرد.
وی افزود: پس از توزیع این کتاب در سه هزار پایگاه بسیج دانشجویی در کشور از 22 تا 27 آذرماه مسابقه فرهنگی در مرحله دانشگاهی، یکم تا 12 بهمن مرحله استانی (نواحی دانشجویی ) و پنجم اسفند مرحله کشوری برگزار می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت قرآن و عترت این سازمان نسبت به شرکت در این رقابت کسب اطلاع کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *