نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا: دانشجویان ایرانی در خارج افتخار کشور هستند

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا

حجت الاسلام و المسلمین ‘محمدعلی نظام زاده’ نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه که در مالزی بسر می برد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اظهار خرسندی از تداوم انس و صمیمیت با جامعه دانشجویی که به عنوان یک سرمایه بزرگ همواره وجود داشته است، دانشجویان را بالاترین سرمایه علمی کشور عنوان کرد.
وی گفت: دانشجویان ایرانی با کسب علم می توانند در خدمت مردم کشور باشند و همه تلاش در این راستا صورت می گیرد که تا حد امکان دانشجویان خدمتگزار مردم خود باشند و اگر در سایر نقاط جهان نیز مشغول به کار علمی هستند، افتخار ایران اسلامی به شمار می روند.
وی با تاکید بر این که علم یک مساله جهانی و متعلق به جامعه بشری است و به مرز خاصی محدود نمی شود، گفت: اولویت، ارائه خدمت هر فرد به جامعه زادگاه خودش است، اما می دانیم همیشه این خواسته محقق نمی شود. ایرانیان در هر کجای جهان که باشند می توانند حافظ منافع، عزت و افتخار ایران، اسلام و مسلمانان باشند.
نظام زاده گفت: ایران اسلامی با تکیه بر قوانین دینی اداره می شود و بنا است در این مسیر نیز پیش برود. ما معتقد نیستیم که جمهوری اسلامی به همه اهداف خود رسیده، اما این اعتقاد را داریم که در مسیر تحقق اهدف اسلامی پیش می رود و به توفیقاتی دست یافته و امیدواریم از سرمایه انسانی دانشجویان ایرانی در همه کشورها به نفع ملت ایران استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در ادامه هدف اصلی سفر خود را تمهید مقدماتی برای فعال کردن تشکل های دانشجویی در مالزی عنوان کرد و گفت: این تشکل ها که اکنون برخی از آنها فعال هستند، در برخی مقاطع فعالیت کمتری داشته اند که به میزان مورد نظر انجام نشده است، از این رو قصد داریم با آسیب شناسی این کمبودها و هم اندیشی با دانشجویان زمینه فعالیت موثرتر این تشکل ها را فراهم سازیم.
ایجاد تشکل های دانشجویی در دانشگاه هایی که وجود چنین تشکل هایی ضرورت دارد، آماده کردن زمینه برگزاری انتخابات اتحادیه انجمن های اسلامی شرق آسیا که حدود سه ماه دیگر برگزار می شود، ارائه خدمات بهتر و متنوع تر فرهنگی، بهره گیری از خرد جمعی دانشجویان برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، تقویت و اجرای آن از دیگر اهداف این سفر و همچنین نشست های مختلف با دانشجویان عنوان شد.
آساق**241 **1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *