شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران در اربیل راه اندازی می شود

شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران در اربیل راه اندازی می شود

دکتر ‘محمدعلی برخورداری’ روز چهارشنبه همزمان با ششمین روز فعالیت بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا اظهار داشت: طبق توافق انجام گرفته بین دولت ایران و عراق، یک شعبه دانشگاه علم و صنعت در اربیل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: بخش زیادی از کار ایجاد شعبه دانشگاه علم و صنعت در اربیل انجام شده است و مجوزهای لازم را از وزارت علوم گرفته و به طرف عراقی ابلاغ کردیم و منتظریم آنها هم مجوزهای دولتشان را بگیرند و به ما اعلام کنند.
به گفته برخورداری، درس ها و آموزش های این شعبه دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد و مقاطع و رشته های مورد نیاز هنوز از سوی طرف عراقی به دانشگاه علم و صنعت اعلام نشده است.
وی همچنین از رایزنی مسوولان آموزش عالی عراق و دانشگاه علم و صنعت به منظور ادامه تحصیل تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های عراق خبر داد و گفت: این اعضای هیات علمی در مرتبه مربی هستند و مدرک دکتری ندارند که قرار شده برای ادامه تحصیل به دانشگاه علم و صنعت بیایند.
برخورداری درخصوص دوره های مشترک دانشگاه علم و صنعت با دیگر کشورها نیز یادآور شد: از سال گذشته، دوره های مشترک کارشناسی ارشد را با کشور فرانسه در رشته مهندس مواد و متالورژی راه اندازی کرده ایم که استادان مشاور و راهنمای مشترک برای آنها تعیین شده است و دانشجویان، بخشی از تحصیلات را در ایران و بخشی را در فرانسه می گذرانند و بعد از فارغ التحصیلی هم دو مدرک از هر دو دانشگاه ایرانی و فرانسوی خواهند گرفت.
وی ادامه داد: برای اجرای دوره های آموزشی مشترک با کشورهای دیگر مانند آلمان هم صحبت هایی داشته ایم که هنوز عملیاتی نشده است ولی تعداد زیادی از دانشجویان دکتری ما فرصت مطالعاتی 6 ماهه خود را در آلمان می گذرانند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت از همکاری دانشکده مهندسی راه آهن این دانشگاه در پروژه مشترک راه آهن ایران و روسیه خبر داد و گفت: روس ها قرار است یک پروژه بزرگ راه آهن برای ایران اجرا کنند و در این رابطه، راه آهن روسیه که یک شرکت کاملا دولتی است به همراه دانشگاه تخصصی وابسته به آنها وارد مذاکره با شرکت راه آهن ایران شده اند و دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت نیز نقش بازوی علمی راه آهن ایران را ایفا خواهد کرد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *