آیت الله مکارم شیرازی:دانشگاه باید بر اساتید،برنامه ها و کتاب های دانشگاهی نظارت کند

آیت الله مکارم شیرازی:دانشگاه باید بر اساتید،برنامه ها و کتاب های دانشگاهی نظارت کند
به گزارش کنکوری به نقل از  ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی عصر شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: امور اساتید یکی از مسائل مهمی است که باید در دانشگاه ها کنترل و نظارت شود تا اساتیدی که دارای مشکلات فکری و وابستگی های فکری و گرایشی هستند، مشخص شود.
وی ادامه داد: مدیران باید تعطیلات در دانشگاه ها را کاهش دهند، این حرکت در حوزه آغاز شده و امسال 20 روز زودتر از دانشگاه ها، دروس در حوزه آغاز شده است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: دانشگاه امری ضروری برای تمام کشورها است و بدون دانشگاه، پیشرفتی در کشورها حاصل نمی شود، ولی این پیشرفت ها به وضع دانشگاه ها بستگی دارد.
وی افزود: اگر دانشگاه ها از نظر علمی و اخلاقی در حد عالی باشند، افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند کشور خود را به سمت جلو و پیشرفت پیش ببرند، ولی اگر این معلومات و اخلاقیات مناسب نباشد همین وضع برعکس خواهد شد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه ها باید از این تلقی که سطح دانشگاه پیام نور پایین است؛ جلوگیری کنند، خروجی ها همیشه معرف دانشگاه ها هستند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسائل اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه ها نیز بسیار مهم است و دانشجویان باید از نظر اخلاقی نمونه باشند و اگر این گونه نباشد در آینده اتفاقاتی از جمله حقوق های نجومی و… بوجود می آید.
وی گفت: باید به مناسبت های مختلف جلسات، نشست ها ومحافل دینی و قرآنی برای دانشجویان برگزار شود و آنها را از نظر دینی آموزش دهند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: باید نسبت به افرادی که دارای استعداد بالا هستند، ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانند تحصیل کنند، مساعدت داشته باشند؛ سرمایه های اصلی یک کشور، استعدادهای انسانی خوب است که باید به هر شکلی این جوانان را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: باید زمینه های فرهنگی و ساختاری برنامه های دینی در دانشگاه ها را فراهم کنند تا افراد مفیدی راهی عرصه کار شوند تا انتظار حقوق های نجومی نداشته باشند و یا با مراکزی مرتبط شوند و به آنها خدمت کنند.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: پیوند حوزه ودانشگاه باید از نزدیک انجام شود.
علی اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور کشور گزارشی از فعالیت های این دانشگاه را ارائه داد.
7401/ 6133/ ** شبد ** 1095 ** تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده:رضا رضائی مجد

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *