امضا تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یو.پی.ام مالزی

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یو.پی.ام مالزی

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تبادل تفاهم نامه با رئیس دانشگاه  UPM”” مالزی که در راس هیات ۱۳ نفره به ایران سفر کرده است، گفت: دانشجویان ایران طی سال‌های اخیر استقبال خوبی برای تحصیل در دانشگاه‌های مالزی داشتند ولی متاسفانه در سطح دانشگاه‌ها ارتباط قوی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه البته در این سال‌ها ارتباط دولت‌های ایران و مالزی بسیار خوب و سازنده بوده است، خاطرنشان کرد: این دو کشور مسلمان با یکدیگر نزدیکی فرهنگی زیادی دارند و دانشگاه‌هایمان هم باید در حد علاقه دولت‌ها و مردم بیشتر روی زمینه‌های همکاری مشترک کار کنند.

معتمدی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی و دستاوردهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه‌های مختلف و در پردیس مرکزی و واحدهای اقماری گرمسار، بندرعباس و ماهشهر، ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود، حضور این هیات دانشگاهی مالزی مقدمه‌ای برای همکاری بین دو دانشگاه در آینده باشد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه UPM‌ مالزی اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه، در زمینه تبادل استاد و دانشجویان دکتری وارد مرحله عملیاتی خواهیم شد و مشخص می‌کنیم که سالانه چه تعداد فرصت مطالعاتی برای دانشجویان ایرانی و مالزیایی درنظر بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف شود، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی و تقسیم کار وزارت علوم، هریک از دانشگاه‌های برتر کشور مسوول برقراری ارتباط با دانشگاه‌های یک کشور بخصوص شده‌اند و بر این اساس دانشگاه تهران محور ارتباط با دانشگاه‌های کشور روسیه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز محور ارتباط  با دانشگاه‌های فرانسه است.

طبق قرارداد همکاری که به امضای روسای دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و UPM مالزی رسید، طرفین در زمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای برنامه‌ها با مدرک آموزشی-پژوهشی دوگانه و مشترک در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک نظیر سمپوزیوم‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی همکاری خواهند کرد.

دانشگاه یو.پی.ام مالزی از جمله برترین دانشگاه‌های جهان است که براساس نظام رتبه‌بندی QS، رتبه ۲۷۰ جهان، ۱۳۳ از منظر دانشکده مهندسی و رتبه ۴۹ آسیا را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *