6 هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق رفاه دانشجویی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فرهادی روز شنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران افزود: میزان وام اعطایی به دانشجویان هفت میلیون و 500 هزار ریال است که از اواسط آبان پرداخت آن آغاز شده است.
وی در ادامه گفت: رشته های کاربردی و مهارتی در چارچوب آمایش آموزش عالی بیشترین نیاز استان کردستان است که در آینده، طرح راهبردی آن در جلسه هیات امنا مطرح می شود و کارهای اجرایی آن انجام خواهد شد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث جدایی رشته روانشناسی از وزارت آموزش عالی و پیوستن آن به وزارت بهداشت اظهار کرد: رشته هایی وجود دارند که بین رشته ای محسوب می شوند و یا گرایش یا مقطعی دارند که در حوزه های پزشکی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از گرایش های رشته روانشناسی، روان شناسی بالینی و کاربرد آن در حوزه های سلامت است افزود: شورایی برای بررسی رشته های مشترک بین آموزش عالی و وزارت بهداشت تشکیل شده است که در آن تصمیم گیری می شود که رشته هایی که بیشترین محتوای درسی آن مربوط به هر قسمت باشد به آن بخش ملحق شود.
وی افزود: اگر رشته هایی وجود داشت که دروس مشترکی داشتند این رشته ها از امکانات هر دو حوزه وزارت علوم و بهداشت استفاده خواهند کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری نیز گریزی زد و گفت: بر اساس قانون، باید تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اعمال شود که در آخرین کنکوری که امسال برگزار شد تاثیر سوابق تحصیلی 83 درصد تاثیرگذار بوده است.
وی به نقش دانشگاه در فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: نقش دانشگاه کردستان در توسعه فرهنگی این استان بسیار پررنگ است و تاسیس رشته زبان و ادبیات کردی در این دانشگاه که از سال گذشته شروع شده و ایجاد رشته هنر و موسیقی نمودی از این نقش است.
وی در مورد آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کردستان نیز گفت: این آزمایشگاه مجهز به سیستم میکروسکوپ الکترونیک است که خدمات خوبی به استان و دیگر استان های منطقه انجام می دهد.
فرهادی در مورد کلنگ زنی خوابگاه پسرانه دانشگاه کردستان گفت: قرار است این خوابگاه در مدت 18 ماه به بهره برداری برسد و خوابگاه های دیگری نیز در دست ساخت است.
از جمله برنامه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر یک روزه به سنندج، دیدار با هیات رئیسه دانشگاه کردستان، بازدید از آزمایشگاه مرکزی و کلنگ زنی ساختمان خوابگاه دانشجویی پسران و ملاقات با نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و روسای منتخب دانشگاه های استان است.
دانشگاه کردستان از جمله دانشگاه‌های دولتی (سراسری) کشور محسوب می‌شود که در سال 1353 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی درآمد.
در سال 1370 وزارت علوم این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم اکنون دارای 80 رشته مقطع در هشت دانشکده است.
این دانشگاه همچنین دارای 309 عضو هیات علمی و حدود 13 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.
رشته زبان و ادبیات کردی برای نخستین بار در ایران در این دانشگاه و از سال تحصیلی 94 با پذیرش 40 دانشجو آغاز به‌ کار کرد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *