شورای تحول سرفصل های کارشناسی «تاریخ اسلام» را تصویب کرد

شورای تحول سرفصل های کارشناسی «تاریخ اسلام» را تصویب کرد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 126 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
در این جلسه که به ادامه بررسی برنامه درسی و سرفصل‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی اختصاص داشت، گزارش کارگروه مربوطه حول این محور ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به نیازسنجی و نگاه به الزامات راه‌اندازی این رشته‌، مطابقت سرفصل ‌ها و برنامه‌ ها با اصول تحول و ارتقا علوم انسانی مورد تأکید قرار گرفت.
پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند، که از اهم آن می توان به بررسی دقیق دلایل و علل تفکیک رشته‌ ها در مقطع کارشناسی، تعریف فرصت ‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته تاریخ، ایجاد ارتباط بین برنامه درسی و گسترش آن درس، توجه به آمایش آموزش عالی در گزینش دانشجو وبازنگری در برخی از سرفصل ‌ها و دروس و در نظر گرفتن ارتباط با سایر رشته ‌های علوم انسانی اشاره کرد.
پس از بحث و بررسی اعضا، کلیات سرفصل ‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی به تصویب رسید و همچنین با رأی اعضای شورا، دکتر غفور خوئینی به عضویت کارگروه مطالعات زنان و خانواده انتخاب شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *