کاروان 2 هزار نفری دانشجویان کشور وارد مشهد الرضا (ع) شد

مشهد

کاروان 2 هزار نفری دانشجویان کشور وارد مشهد الرضا (ع) شد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت : این کاروان متشکل از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی از نقاط مختلف کشور است.

حسین رضایی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده همه این دانشجویان از مراکز آموزشی خود با خودرو به نیشابور انتقال یافته و از شهر قدمگاه در نزدیکی نیشابور تا حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) را پیاده طی کردند.
مسئول اردوهای رضوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه به ایرنا گفت: این دانشجویان مسیر را در 2 روز طی کردند و اگر محدودیت شرایط آب و هوایی نبود این کاروان امروز با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر به حرم مطهر رضوی مشرف می شد.
مجید خم پیچی افزود: امسال بیش از پنج هزار دانشجوی متقاضی برای سفر پیاده رضوی داشتیم اما به دلیل شرایط خاص جوی و برخی محدودیت ها امکان حضور همه آنان نبود و تنها حضور 2 هزار نفر در این سفر میسر شد.
وی با بیان اینکه امسال برای سومین سال متوالی است که دانشجویان به این سفر معنوی اعزام می شوند، گفت: این دانشجویان از 20 دانشگاه از شمالی ترین تا جنوبی ترین دانشگاه های کشور هستند که پیاده عازم زیارت امام رئوف شده اند.
وی ادامه داد: سال گذشته هم سه هزار و 500 دانشجوی کشور متقاضی این سفر معنوی بودند اما به دلیل برخی محدودیت ها و شرایط جوی نامساعد 2 هزار نفر آنان از این سفر بازماندند.
وی اظهار کرد: کاروان دانشجویان زائر سه روز در مشهد حضور خواهد داشت و ضمن شرکت در مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و تشرف به حرم رضوی از برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده هم بهره مند می شود.
به گفته وی، همایشی هم با عنوان طریق رضوی برای این دانشجویان درروز سه شنبه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با هدف معرفت افزایی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در طول مسیر این سفر معنوی، خدمات رسانی مطلوبی توسط جمعیت مردمی خدمتگزاران رضوی از این کاروان 2 هزار نفری صورت گرفت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *