شیوه پذیرش در آزمون دکتری۹۶ + مواد امتحانی و ضرایب

شیوه پذیرش در آزمون دکتری۹۶ + مواد امتحانی و ضرایب

شیوه پذیرش در آزمون دکتری۹۶ + مواد امتحانی و ضرایب

شیوه پذیرش در آزمون دکتری۹۶ + مواد امتحانی و ضرایب

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ ثبت‌نام آزمون دکترای سال ۹۶ از روز سه‌شنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ۲۲ آذر ادامه دارد.
دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری ۹۶

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در این رابطه گفت:‌ متقاضیان شرکت در این آزمون باید در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دفترچه راهنما با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. آزمون دکترای سال ۹۶ در روز جمعه ۶ اسفند برگزار می‌شود.

پذیرش دانشجو در دوره دکتری سال ۹۶ براساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی به شرح ذیل انجام می‌شود.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌­های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» بدین گونه است:

**دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس این معیارها صورت می‌گیرد: آزمون متمرکز (۵۰ درصد). سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد). مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد).

**دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس این معیارها صورت می­‌گیرد:
آزمون­ متمرکز (۳۰ درصد). سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد). مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد). تهیه طرح­واره (۲۰ درصد).

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶ به شرح زیر خواهد بود:

آزمون زبان با ضریب (۱).آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱). آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴)

سنجش و پذیرش برای تمام دوره ­ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌­های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، دانشگاه آزاد اسلامی و …. بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت لذا تمام متقاضیان ورود به دوره دکتری (Ph.D) و همچنین دستیاری دامپزشکی سال ۱۳۹۶ لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

جدول زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون بدین شرح است:‌

زمان ثبت نام آزمون: ۱۶ تا ۲۱ آذر ماه ۹۵ و زمان برگزاری آزمون: ۶ اسفند ماه ۱۳۹۵

تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می­‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می­‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریورماه همان سال (سال ۱۳۹۶) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، ۳۰ بهمن ماه همان سال (سال ۱۳۹۶) خواهد بود.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) اجازه ثبت نام در آزمون سال بعد را نخواهند داشت.

تمام پذیرفته‌شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۵ در تمام دوره‌ها (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان) نمی‌توانند در آزمون سال ۱۳۹۶ ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *