اجلاس ‘آسایهل’ با شرکت رئیس دانشگاه آزاد در مالزی برگزار می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، این اجلاس و کنفرانس را از روز دوشنبه دانشگاه ‘یو.پی.ام’ مالزی؛ ریاست دوره ای این اتحادیه میزبانی می کند و نشست اجرایی آن قرار است یکشنبه شب برگزار شود.
در نشست اجرایی هیات امنای این اتحادیه که در دانشگاه یو. پی.ام برگزار می شود؛ قرار است در خصوص آخرین تحولات جهانی در عرصه آموزش عالی، تغییرات فناوری در حوزه آموزش عالی و پذیریش اعضای جدید این اتحادیه بحث و تبادل نظر شود.
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیات امنای اتحادیه ‘آسایهل’ است.
210 دانشگاه از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا در ‘آسایهل’ عضویت دارند.
شصتمین اجلاس سالیانه و کنفرانس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا به مدت دو روز در شهر ‘پوتراجایا’ پایتخت ستادی مالزی برگزار می شود.
حمید میرزاده’ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قرار است روز یکشنبه وارد مالزی شود تا در این اجلاس شرکت کند و با هیات های دیگر کشورهای عضو و مقام های ‘آسایهل’ برای توسعه همکاری به رایزنی بپردازد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس و کنفرانس از سوی رایزن علمی ایران در شرق آسیا و چندتن از مقامات ارشد دانشگاه آزاد اسلامی همراهی می شود.
اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا سال 1956 به عنوان یک سازمان غیردولتی در بانکوک پایتخت تایلند با حضور روسای 8 دانشگاه دولتی منطقه تاسیس شد.
مالزی که چشم انداز توسعه آموزش عالی خود را با افزایش پذیرش دانشجوی خارجی دیده است و بر افزایش درآمدها از این راه تاکید دارد، میزبانی این اجلاس را با این هدف پذیرفته است.
شعار امسال اجلاس سالیانه این اتحادیه ‘آموزش قابل دسترس بدون مرز’ در نظر گرفته است و هدف از برگزاری آن حمایت و ترویج و انتقال تجربه ها و شیوه ها برای افزایش نقش مؤسسات آموزش عالی در جهان و جمع آوری و انجام کارهای تحقیقاتی برای توسعه آموزش عالی در منطقه اعلام شده است.
پنجاه و نهمین اجلاس و کنفرانس بین‌ المللی آسایهل با موضوع همکاری‌ های بین ‌المللی در برنامه ‌ریزی درسی‌، پژوهش و همچنین مهارت‌ های دانشجویان سال گذشته با حضور کشورهای جهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار ‌شد.
آسایهل یکی از بزرگ‌ ترین انجمن‌ های بین المللی در زمینه آموزش عالی است که از سال 1956 میلادی فعال شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *