زمینه‌های همکاری‌های علمی ایران و نیوزیلند بررسی شد

زمینه‌های همکاری‌های علمی ایران و نیوزیلند بررسی شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، در دیدار محمد فرهادی با تاد مک‌ کلی، زمینه‌های گسترش همکاری‌ های علمی و فناوری بین دو کشور بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار فرهادی با اشاره به ارتقای کیفیت آموزش عالی و وجود دانشگاه‌های متعدد طراز اول، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در کشورمان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری مجوز فعالیت گرفتند تا محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.
وزیر علوم ضمن ابراز علاقه‌مندی همکاری دانشگاهی در زمینه‌های کشاورزی، IT، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی با کشور نیوزلند، بر برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک بین دو کشور تأکید کرد.
فرهادی با اشاره به اینکه حدود 700 دانشجوی ایرانی در کشور نیوزلند مشغول تحصیل هستند بیان داشت: 40 درصد این دانشجویان در مقطع PHD تحصیل می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و نیوزلند در زمینه‌های مختلفی از جمله محیط زیست، تغییرات آب و هوایی، خلع سلاح هسته‌ای، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و همچنین مباحث شورای امنیت،دیدگاه‌ها و همکاری‌های مشترک مفیدی داشته‌اند.
وی همچنین به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه آکلند با دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های متعددی از کشور نیوزلند از جمله دانشگاه آکلند، اوتاگو، ویکتوریا مسی، وایکاتو و تکنولوژی آکلند مورد تأیید و ارزیابی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند.
در ادامه تاد مک کلی، وزیر تجارت نیوزلند با بیان اینکه این نخستین هیئت تجاری نیوزلند در 10 سال اخیر و بزرگ‌ترین هیئت در 20 سال گذشته است که به کشور ایران عزیمت کرده، عنوان داشت: نمایندگان 3 دانشگاه طراز اول و شرکت‌های متعدد نیوزلندی در این سفر هیئت را همراهی می‌کنند و علاقه‌مندی آنها به صادرات کالا و خدمات به ایران است.
وی افزود: دولت نیوزلند در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در کیفیت آموزش، در نهادها و موسسات آموزشی کرده و دانشجویان ایرانی که در کشور نیوزلند تحصیل می‌کنند، دانشجویانی سخت کوش و فعال هستند و به کیفیت آموزش در کشور نیوزلند کمک شایانی کرده‌اند.
وزیر تجارت نیوزلند تصریح کرد: نیوزلند کشور امنی است و درهای این کشور به روی ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف گشوده است و خوشحالم که امروز تفاهم نامه همکاری آموزشی بین دولت نیوزلند و ایران به امضا می‌رسد تا زمینه‌های همکاری بیش از پیش بین دو کشور فراهم شود.
تاد مک‌ کلی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی جدیدی از دانشگاه‌های نیوزلند انجام داده و استانداردهای آنها را پذیرفته است، اظهار داشت: دولت نیوزلند افتخار می‌کند که بهترین کیفیت آموزش عالی را ارائه ‌می‌کند و از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور استقبال می‌کند زیرا سبب افزایش کیفیت علمی و تحکیم روابط بین دو کشور می‌شود.
وزیر تجارت نیوزلند با بیان اینکه در حال مذاکره با شرکت‌های ایرانی هستیم بیان داشت: در مذاکره با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور ایران مقرر شده است حجم تجارت با کشور نیوزلند به یک میلیارد دلار در سال برسد و این همکاری مستلزم وجود ارتباط بین مردم دو کشور است و ارتباط آموزشی، در استحکام رابطه مردم نقش بسزایی ایفا می‌کند.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری علمی و فناوری بین دو کشور به امضای طرفین رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *