میرزاده: دانشگاه آزاد در تلاش برای حضور در عرصه بین المللی/ 7 دفتر جدید دانشگاه در خارج تاسیس می شود

میرزاده: دانشگاه آزاد در تلاش برای حضور در عرصه بین المللی/ 7 دفتر جدید دانشگاه در خارج تاسیس می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که برای شرکت در شصتمین اجلاس ‘آسایهل’ در مالزی به سر می برد به خبرنگار ایرنا، گفت که این دانشگاه تاکنون 9 دفتر بین المللی در کشورهای مختلف تاسیس کرد و تا پایان سال آینده 7 دفتر جدید دیگر این دانشگاه در جهان فعال می شوند.
وی گفت: شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با کمک دانشگاه های داخلی در مرحله نخست می توانند در هر نقطه ای از جهان که یک فارسی زبان وجود دارد، به ویژه در دوران تحصیلات تکمیلی از طریق بستر الکترونیکی امکان ادامه تحصیل مردم را فراهم سازد.
دکتر میرزاده، دانشگاه آزاد را به عنوان عضو آسایهل یک نماد مردمی منجر به توسعه آموزش عالی در ایران معرفی کرد و گفت که در این اجلاس نشست های متعددی با هدف تبادل اطلاعات، تجربیات و موفقیت کشورها در توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت که در نشست روز یکشنبه هیات آمناء آسایهل عضویت 8 دانشگاه دیگر ایرانی در این اتحادیه مورد تایید قرار گرفت.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین در این نشست در باره دستور کار آینده بحث و مقرر شد این کنفرانس ماه نوامبر سال 2018 به میزبانی تهران برگزار شود.
وی تصریح کرد که در نخستین روز اجلاس آسایهل در مالزی نیز شرکت کنندگان کشورهای مختلف به ارائه گزارش خود پرداختند که گزارش کشوری ایران نیز با عنوان ‘بازنگری نقش دانشگاه ها در جهانی سازی آموزش عالی؛ مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی در ایران، ایجاد شبکه های دانشگاهی و آموزش بدون مرز’ ارائه می شود.
به گفته ‘میرزاده’، با توجه به اینکه شعار امسال این اجلاس ‘آموزش در دسترس بدون مرز’ است، اثر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی پژوهشی و فناوری در ایران از جمله اصلی ترین محورهای گزارش امروز است.
وی همچنین گفت در نشست روز دوشنبه آسایهل هیات آمناء جدید و رئیس این اتحادیه از طریق انتخاباتی که با حضور کشورهای عضو انجام می شود، انتخاب خواهند شد.
‘حمید میرزاده’ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به عنوان معاون رئیس هیات امنا در این اجلاس فعالیت کرده است.
در کنفرانس آسایهل که به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل ‘لمریدی’ شهر پوتراجایا برگزار می شود، نمایندگان حدود 210 دانشگاه سراسر جهان از 35 کشور حضور دارند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *