شرایط مناسبی برای برگزاری شکوهمند روز دانشجو فراهم شده است

شرایط مناسبی برای برگزاری شکوهمند روز دانشجو فراهم شده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد امین رضازاده روز دوشنبه با تشریح اقدامات وزارت کشور برای حمایت قانونی از برنامه های 16 آذر، روز دانشجو پیش بینی کرد: مراسم های امسال در این روز در فضای با نشاط و در آرامش کامل و با کیفیت و کمیت بهتر برگزار شود و 16 آذر سال 95 در تکریم مقام دانشجو خاطره انگیز باشد.
وی ادامه داد: در 6 دهه اخیر روز دانشجو نمادی از استکبار ستیزی، استبداد زدایی و آزادی خواهی در تقویم سیاسی بوده و همواره فرصت و یادنمایی در پاسداشت شان و منزلت اقشار دانشجویی و دانشگاهی کشور بوده و این قشر در پیروزی انقلاب و در همه دوره های بعد از آن نیز نقشی بی بدیل ایفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال های اخیر با تقویت فضای نشاط و شادابی سیاسی در دانشگاه ها، همه دستگاه ها و نهاد های ذیربط اعم از نهادهای خارج و داخل دانشگاه ها اهتمام و همکاری لازم و مناسبی برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم و برنامه های این روز را به دور از هرگونه التهاب آفرینی دنبال می کنند.
دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور تصریح کرد: همچنین هیات های نظارت دانشگاه ها مطابق وظایف قانونی درخصوص مجوز مراسم و برنامه های این روز اقدام می کنند و در همین زمینه هیات های مذکور ضمن لحاظ رویکرد قانونمند و عادلانه در تسهیل و تمهید شرایط قانونی مناسب برای تمام تشکل ها با سوابق سیاسی گوناگون، وظایف خود را انجام داده اند.
رضازاده خاطرنشان کرد: مطابق مقررات و مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم های مربوط به دانشگاه ها و محیط های علمی و پژوهشی، تمام اختیارات تصمیم گیری و مدیریت برنامه ها با روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هیات های نظارت این مجموعه ها است و حراست دانشگاه ها برای تامین امنیت مراسم و برنامه های قانونی روز دانشجو در داخل محیط های دانشگاهی وظیفه قانونی دارند و فقط در صورت لزوم و در موارد خاص از جمله بر اساس تقاضای مسئولان دانشگاه ها، شورای تامین استان و شهرستان در مورد پیش بینی و اقدامات امنیتی در خارج از دانشگاه ها اقدامات لازم انجام می دهند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور یادآور شد: سال قبل با اهتمام وزارت کشور و مجموعه استانداری ها، فرمانداری ها و شوراهای تامین استان و همچنین دانشگاه ها در یک تجربه موفق بیش از چهار هزار برنامه دانشجویی اعم از سخنرانی، تریبون آزاد و مناظره برگزار شد.
رضازاده تصریح کرد: سال گذشته تعداد برنامه های برگزار نشده در روز دانشجو کمتر از 10 مورد بود که بیشتر آنها به دلیل هماهنگ نکردن به موقع برنامه ریزان و سخنرانان بوده است.
وی افزود: در سال دو جلسه کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور در مرکز و صدها جلسه کمیسیون دانشجویی استانداری ها و فرمانداری ها به ویژه برای تمهید شرایط قانونی و کمک به دانشگاه ها برای برگزاری برنامه ها و مراسم روز دانشجو تشکیل شده است.
دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور تاکید کرد از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ای با گستره ملی انتظار می رود برای تقویت همدلی و آرامش بیش از پیش اهتمام لازم داشته و در خصوص پوشش برنامه ها و مراسم روز دانشجو پیش بینی مناسب انجام شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *