گزارش مکتوبی از شهرداری به شورای شهر در باره املاک ارایه نشده است

گزارش مکتوبی از شهرداری به شورای شهر در باره املاک ارایه نشده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، رحمت الله حافظی بعد از ظهر دوشنبه در میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر که با حضور محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: انتظار داریم دستگاه قضایی بر اساس گزارش مطالعاتی خود با متخلفان برخورد کند و تسریع در این امر التیام بخش خواهد بود.
وی گفت: نیاز است دیوان محاسبات شهری، زیرمجموعه دیوان محاسبات کشور تشکیل شود تا گزارش های حسابرسی سهرداری برای رسیدگی به آنجا ارجاع شود.
حافظی گفت: گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها همواره به دیوان محاسبات ارایه می شود و دستگاه ها باید در مورد اقدامات خود در دیوان پاسخگو باشند اما چنین روندی در شورای شهر وجود ندارد.
به گفته وی، در قوه قضاییه احساس شد که موضوع املاک شهرداری جریانی سازمان یافته و حتی از خارج مدیریت شده است، حساسیت های شان بیش از حد بود ولی ما انتظار داریم قوه قضاییه در این زمینه با متخلفان قاطعانه برخورد کند.
حافظی با بیان اینکه باید اجازه دهیم گردش اطلاعات آزاد باشد، افزود: هرکسی حق دارد راجع به موضوعی سووال و مطلبی بیان کند اما باید با تهمت زدن و دروغ گفتن برخورد جدی کرد.
عضور شورای شهر تهران گفت: به عنوان مثال می توانیم اگر فردی اطلاعاتی را منتشر کرد که خلاف واقع بود جریمه نقدی کنیم اگر چنین روشی باشد می توان فساد را مهار کرد و کسی جرات تخلف نمی کند.

** برخی دچار خودنظام پنداری شده اند
وی ادامه داد: متاسفانه برخی آقایان در شهرداری دچار توهم خودنظام پنداری شده اند به گونه ای که تا کسی که ایراد می گیرد و مخالفت و سوال می کند، می گویند نظام زیر سووال رفت اما باید تاکید کرد که شما منتخب شورای شهر هستید و باید پاسخ دهید.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به گونه ای شده که اگر کسی بگوید بالای چشم شهردار ابروست می گویند نظام تضعیف شد اما آیا واقعا پرسش از شهردار تضعیف نظام است؟!
حافظی افزود: جایی که آقایان تصور کنند مطالبات رهبری به مصلحت آنها است، از رهبری هزینه می کنند، اما جایی که احساس کنند این مطالبات به مصلحت آنها نیست، ناشنوا و نابینا می شوند.
حافظی گفت: باید مسوولان بدانند که بر مردم نیستند بلکه با مردم و برای آنها باید باشند.
عضو اصولگرای شورای شهر تهران ادامه داد: نباید اجازه دهیم عده ای فرصت طلب سوءاستفاده کنند، از جناح های مختلف به سیستم نفوذ و از نقاط ضعف نظارت سوءاستفاده و از منابع مردم ارتزاق کنند.
حافظی با بیان اینکه دستگاه ها باید برای مبارزه با مفساد اقتصادی از خود آغاز کنند، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی دردناک است اما این وظیفه دستگاه قضایی است و جایی که مشکل تداوم دارد باید برخورد انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد برای نظام یک افتخار است، گفت: کسی که پاکدست باشد نباید از مقابله با فساد ناخرسند شود.
حافظی، نظارت سیستم های نظارتی، مطالبه مردمی و نقش رسانه ها و صدا وسیما را از جمله عوامل شفاف سازی ذکر و اضافه کرد: باید رسانه ها مطالبات مردم را بدون توجه به نگرش های سیاسی پیگیری کنند.
این نشست قرار بود با حضور احمد توکلی و یاشار سلطانی برگزار شود.
در این نشست همچنین نماهنگی از یاشار سلطانی پخش شد که در آن وی ضمن پورش از دانشجویان، گفت با مسائلی که رخ داد و خودتان بهتر می دانید توفیق حضور در این نشست را از دست دادم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *