تعامل دانشجو معلمان با سیاست گذاران دو بال رسیدن به قله های اندیشه است

تعامل دانشجو معلمان با سیاست گذاران دو بال رسیدن به قله های اندیشه است

به گزارش روز سه شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در این پیام با بیان اینکه هنر آموزش و پرورش، تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است، آورده: در گاهشمار ملی ایران، شانزدهم آذرماه با بزرگداشت یاد و نام شهیدانی پیوند خورده است که برای استقلال، آزادی و استقرار نظام مردم سالار و مبتنی بر خواست جامعه پویا و جوان، جان شیرین خویش را فدا کرده اند.
وی اظهار داشت: راهی که به عزم و رسالت شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ‌گره خورد و ده ها دانش آموز، دانشجو و معلم برای پاسداری از آن مردانه ایستادند و حماسه آفریدند.
وزیر آموزش و پرورش در این پیام تاکید کرد: بی شک برای جهش علمی، کوشش و مجاهدت فرهنگی – اجتماعی و دست یابی به شیوه های مناسب آموزشی و پرورشی،‌ به تعاملی سازنده و اثر بخش نیاز است، تعاملی که به نگرش، بینش و نیاز ما وابسته است.
دانش آشتیانی یادآور شد: آموزش و پرورش مفتخر است که از میان جوانان برگزیده کشور، با رویکرد تامین منابع انسانی، معلمانی را برای پذیرش رسالت مهم و الهی تعلیم و تربیت نسل های جامعه انتخاب کرده است.
وی در این پیام اضافه کرد: هنر این نهاد بنیادی و فرهنگ ساز ، تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش و چشم انداز توسعه کشور است تا بتوانند با بهره مندی از دانش و منش معلمی، هدایت آیندگان را برعهده بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به مراحل پیچیده تامین، آموزش و توانا ساختن نیروی انسانی مورد نیاز بیش از یکصد هزار آموزشگاه در سراسر کشور،‌ عزم راسخ وزارت آموزش و پرورش بر این است که به همت استادان فرهیخته و دانشمند، کارکنان تلاشگر و مدیران شایسته دانشگاه فرهنگیان، فضایی مناسب را برای تربیت شایسته ترین معلمان فراهم آورد، بدیهی است تحقق این باور و اراده امید بخش، به علاقه مندی و اهتمام دانشجو معلمان کوشا، آگاه، ‌مصمم و با برنامه وابسته است.
وی افزود: اینجانب برابر برنامه های پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی و متناسب با سیاست های دولت تدبیر و امید، به شما فرزندان آینده ساز کشور، ‌اطمینان می دهم که همراه با همکاران در دانشگاه، همه تلاش خود را برای اعتلای دانشگاه و توفیق بیشتر به کار خواهم بست، زیرا بر این باورم که انسان های آراسته به شور و شعور معلمی، عالم، فاضل و کوشا می توانند با حضور جهادی علمی – تربیتی همراه با عشق و انگیزه، در ساخت و بهسازی جامعه کارآمدتر باشند.
دانش آشتیانی یادآورشد: انتظار دارم که شما نیز با بهره مندی از عمر خود، در راه کسب فضایل حرفه ای و اخلاقی، مسئولیت پذیری و خدمت شایسته، گام های بلندی بردارید تا شاهد شکوفایی و سرافرازی کشورمان باشیم.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *