روحانی: زیبایی دانشگاه به زبان باز، گویا و نقاد است

روحانی: زیبایی دانشگاه به زبان باز، گویا و نقاد است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه تهران سخنان خود را با این جمله آغاز کرد که با درود و سلام بر آن پیر روشن ضمیر و هادی ما امام عزیز و بزرگوار، مرحوم آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، شهید مفتح، شهید همت ها، شهید باکری ها و آن هایی که از همین دانشگاه ها به جبهه مبارزه در برابر متجاوزان شتافتند.
وی افزود: همچنین درود و سلام بر شهید زین الدین ها،شهید ستاری ها، شهید بابایی ها و شهید صیاد شیرازی ها و همه شهیدانی که از دانشگاه و از دانشگاه تهران در جبهه های مبارزه، ایستادگی و مقاومت کردند.
رییس جمهوری ادامه داد: درود و سلام من بر همه دانشگاهیان و دانشجویان و اساتیدی که در این سه سال و نیم از دولت تدبیر و امید حمایت کردند.
روحانی یادآور شد: بسیار خوشحالم برای چهارمین بار خداوند به من توفیق داد تا در روز 16 آذر روز دانشجو و روز دانشگاه و روز حرکات عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری حضور یابم.
وی خاطرنشان کرد: حرکات عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری از همین دانشگاه شروع شد که عزیزترین دانشجویان شریعت رضوی، قندچی، بزرگ نیا توانستند پرچم ایستادگی و مقاومت را در دانشگاه تهران به اهتزاز درآورند که البته این پرچم تعلق به همه جوانان و دانشجویان و عزیزانی داشت و دارد که حاضرند خود را فدای کشور، استقلال و آزادی کنند.
رییس جمهوری همچنین گفت: از همه ملت بزرگ ایران از رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و همه مردم تشکر می کنم، آنچه دستاورد ما بوده جایی بوده که همه با هم بوده ایم و دست به دست هم داده ایم. اجماع همواره کارساز بود و گره ها را از پیش روی ما باز کرد.
در هنگام سخنان رییس جمهوری، تعدادی از دانشجویان این شعار را سردادند «بسیجی واقعی همت است و باکری» .
رییس جمهوری اضافه کرد: ما هم روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و آن روزهای که معمولا حرکت انقلابی از دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع می شد در مرحله بعد دانشکده حقوق بود ما صف دوم بودیم، بعد بقیه دانشکده ها این مسیر را ادامه می دادند.
روحانی خاطرنشان کرد: آن روز که سراسر دانشگاه تهران تبدیل به شعار علیه استبداد و استعمار می شد چقدر زیبا و باعظمت بود. دانشگاه پیشرو بود، همانند حوزه های علمیه، هم دانشگاه و هم حوزه و هم همه مردم حق بزرگی بر گردن ما دارند.
وی با بیان این که انقلاب عظیم و بزرگ ما به سادگی به دست نیامده است، اظهارداشت: همه کسانی که از سال 41 پشت سر امام مبارزه کردند انقلاب را به پیروزی رساندند و استقرار بخشیدند در برابر تجاوز بیگانگان و تحریم نیز مقاومت کردند.
رییس جمهوری با یادآوری این که من انقلابی پیشیمان را نمی شناسم ،تصریح کرد:انقلاب اسلامی فخر و افتخار ما است همانطور که به ایران عزیز و سربلندمان افتخار می کنیم
روحانی اضافه کرد:هیچ ضرورتی در عصر حاضر ومقطع فعلی برای ما مهم تر از امید در میان مردم و اعتماد نیست، شما بدانید اگر امید به آینده از بین رفت ما دیگر سرمایه ای نخواهیم داشت هر چه کشور ما خوب باشد هرچه موفقیت به دست آورده باشیم تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: ما از یک فرهنگ استبدادی و استعماری گذر کردیم، می خواهیم به یک فرهنگ محمدی و علوی برسیم، بخش بزرگی از مسیر راه را پیموده ایم، بخشی هم باقی مانده است.
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بر انقلابی ماندن، بر انقلابی بودن می کنند، معنای آن این است که کار تمام نشده است، اگر تمام شده بود برای چه انقلابی باشیم ما به هدف رسیدیم، انقلاب یعنی تحول بزرگ در جامعه برای آرمان های بزرگ و بلند یک ملت عزت خواه وعدالت جو انقلاب برای این بوده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *