نماینده مجلس: دانشجو همواره عنصر پیشگام و پیشرو بوده است

نماینده مجلس: دانشجو همواره عنصر پیشگام و پیشرو بوده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، پروانه سلحشوری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر، اظهار کرد: جوانان به ویژه دانشجویان نقش آگاهی دهنده در جامعه دارند.
وی کسب آگاهی را از عوامل مهم توسعه پایدار خواند و افزود: دانشجویان همواره عنصر پیشگام و پیشرو بوده اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از ضعف های اساسی ما بعد از انقلاب مشروطه این بوده که نتوانسته ایم بین سیاست و فرهنگ‌ پیوند برقرار کنیم؛ در حالیکه فرهنگ پیش زمینه توسعه و اصلی ترین مولفه توسعه پایدار است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جوانان ما در کنار دغدغه های سیاسی، دغدغه فرهنگی و اجتماعی نیز دارند که نیاز جامعه است.
وی با اشاره به اینکه تکیه بر یک توسعه خاص، پاسخگوی نیازهای جوامع نیست، یادآور شد: یکی دیگر‌ از مولفه های توسعه پایدار، آگاهی است و جوانان و دانشجویان آگاهی دهندگان جامعه هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عوامل متعددی برای توسعه نیافتگی ایران طرح شده که یکی از آنها ضعف خردگرایی است؛ وقتی رییس دولت اصلاحات موضوع جامعه مدنی را طرح کرد‌ منظور تحکیم پایه های اجتماع و آماده کردن جامعه برای توسعه همه جانبه بود.
سلحشوری در بخش دیگری تاکید کرد: افراطی گری سم‌ مخربی است که تجربه کرده ایم و افرادی را بر مسند می نشاند که برای همه مضر هستند؛ در حالیکه در هشت سال دولت قبل با قیمت نفت خوب می توانستیم ‌مرحله گذار توسعه اقتصادی را طی کنیم،‌ با عدم مدیریت به رشد اقتصادی منفی 6 درصد رسیدیم.
وی با یادآوری اهمیت آگاهی بخشی و آگاه بودن دانشجویان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل توسعه نیافتگی ایران، اجرا نشدن و جدی نگرفتن قانون است.
این‌ نماینده مجلس افزود: همه با هم باید بحث پذیرش مسئولیت اجتماعی را جدی بگیریم و تلاش کنیم‌؛ زیرا شرایط فعلی اجتماع با وجود فشارهای فراوان بین المللی و مشکلات زیاد داخلی، به مسئولیت پذیری همه اقشار به ویژه دانشجویان نیاز دارد.
در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که اکنون در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر به همت انجمن فرهنگ و سیاست و دانشجویان ترقی خواه پلی تکنیک در حال برگزاری است؛ غیر از سلحشوری، فریده اولاد قباد و علی مطهری دیگر نمایندگان مجلس از تهران حضور داشتند و با استقبال گسترده دانشجویان این دانشگاه مواجه شد‌.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *