دانشجویان پیاده نظام‌ ‌احزاب سیاسی نیستند

دانشجویان پیاده نظام‌ ‌احزاب سیاسی نیستند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ‌ایرنا، فریده اولاد قباد روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر، با تاکید بر اهمیت تشکل های دانشجویی افزود: دانشجویان باید در جایگاه خود قرار گیرند و نباید آنان را به سوی سیاست زدگی پیش ببریم.
وی با بیان اینکه سیاست ورزی در همه اقشار جامعه و دانشجویان باید با تدبیر باشد، اظهار کرد: در حوزه آموزش عالی، چالش های اساسی داریم که پیگیر همه آنها هستیم.
عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی برخی از این چالش ها را کاهش کیفیت در آموزش عالی، تعاملات ناکافی آموزش عالی در عرصه بین الملل، ضعف در اداره اقتصاد آموزش و قانونمند نبودن اعطای بورسیه های تحصیلی دانست و‌ گفت: باید در عرصه های مدیریتی از همه نخبگان در کشور استفاده کنیم و در بین دانشجویان نخبه های زیادی وجود دارند.
اولاد قباد، با تاکید بر فصل سوم قانون اساسی گفت: اگر این فصل را رعایت کنیم؛ همه مردم به آزادی ها از جمله آزادی بیان، افکار و سایر حقوق شهروندی خود خواهند رسید.
وی یادآور شد: امروزه دانشجویان روی مسایل سیاسی تاکید نمی کنند و مسایل اجتماعی از جمله 11 میلیون حاشیه نشین، دو و نیم‌میلیون زن بد و بی سرپرست، چهار و نیم میلیون بیکار و آمار بالای طلاق و اعتیاد از جمله موضوعات مورد توجه آنان است.
این‌ نماینده مجلس، یکی از اولویت های مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را پیگیری فسادهای اداری و مالی عنوان کرد و افزود: این فسادها حق الناس و پایمال کردن حقوق شهداست و از فیش های نجومی تا املاک نجومی و صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیر همه مطالبات قانونی مردم و دانشجویان هستیم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *